Zobrazeno 1 - 10
of 29
pro vyhledávání: '"college-going culture"'
Autor:
Nancy Acevedo
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 10, Iss 4, p 88 (2020)
This article builds on previous studies that establish urban high school contexts that Latina/o/x students likely navigate as under-resourced and deficit. Guided by the frameworks of community-oriented teachers of Color and nepantleras, this study ta
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7059ab302f95406da12fb19d2cb1201b
Autor:
Ramsey, Ieesha O.
This qualitative research study used critical narrative inquiry methods to investigate the experiences of TRIO Upward Bound Program alumni during their program participation, and to explore how those experiences, according to participants’ own acco
Publikováno v:
Burbidge, Alysia; Horton, Calen; & Murray, Carolyn. (2018). Personality and GPA: The Predictive Roles of Academic Identity and College-Going Culture. UC Riverside Undergraduate Research Journal Submit, 12(1). Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/47k1g43z
Author(s): Burbidge, Alysia; Horton, Calen; Murray, Carolyn | Abstract: Social psychology has established a theoretical relationship between personality and academicperformance, but it has yet to identify the process by which personality influences r
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Riepenhoff, Mary E.
The purpose of this qualitative study was to identify the intentional practices which promoted or increased post-secondary enrollment of Ohio high schools who predominantly serve underrepresented students. Many studies have examined the disconnect ex
Externí odkaz:
http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=findlay1461878024
Autor:
Zaragoza-Petty, Alma L.
Publikováno v:
Zaragoza-Petty, Alma L.(2016). For-Profit Alternative Programs and Schools of Choice: Structuring Safety and College-for-All in an Era of Market-Based School Reform. UC Irvine: Education. Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/47v39053
Market-based school reform incentivizes schools to invest in the academic preparation and well-being of students. These imperatives, often articulated in terms of safety and the college preparation of students, are seen as issues traditional public s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::b6eaaf226e8a3736205f565e13e30787
http://n2t.net/ark:/13030/m5k11rxk
http://n2t.net/ark:/13030/m5k11rxk
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Acevedo-Gil, Nancy
Publikováno v:
Acevedo-Gil, Nancy. (2014). College-Going Culture in an Underresourced Urban High School: Examining Latina/o College Choice and Navigation. UCLA: Education 0249. Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/27c3n1h0
This qualitative case study examined the college-going processes at an underresourced urban high school with a large Latina/o student population. This dissertation addressed gaps in the college-going culture literature and shortfalls in college choic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::4497d83d625ee65470f033e3a24b17b3
http://www.escholarship.org/uc/item/27c3n1h0
http://www.escholarship.org/uc/item/27c3n1h0