Zobrazeno 1 - 10
of 61
pro vyhledávání: '"cohort-sequential design"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
BackgroundA wealth of literature shows that women report greater levels of repetitive negative thinking, particularly rumination, than men in adolescence and adulthood. However, little research has examined how these gender differences develop or cha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/386b9b6fdea4499f945a265381ac9bcc
Publikováno v:
Journal of the Formosan Medical Association, Vol 121, Iss 6, Pp 1044-1052 (2022)
Background/purpose: Having siblings is a crucial ecological factor in children's language development. Whether siblings play a role in the language development of children with developmental delays remains unknown. This study therefore aimed to asses
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0fa67b3a57874f5d8be873c43c522d1e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Baer, Judith
Publikováno v:
Journal of Marriage and Family, 2002 Aug 01. 64(3), 668-675.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/3599933
People share the strong belief that a romantic relationship is one of the most meaningful social relationships in people’s lives and that those who are currently not romantically involved are at risk of reduced well-being (DePaulo & Morris, 2005; G
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::323a3bf53eea9550fa9ea1a48a0404c3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Klinger, T, Brandt, H & Dittmers, T 2022, The Making of MEZ-Multilingual Development: A Longitudinal Perspective. Study Design and Methods . in H Brandt, M Krause & I Usanova (eds), Language Development in Diverse Settings : Interdisziplinäre Ergebnisse aus dem Projekt "Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf“ (MEZ) . Edition ZfE, Springer, Wiesbaden, pp. 1-33 . https://doi.org/10.1007/978-3-658-35650-7_1
MEZ is a panel study on secondary school students in Germany that was funded by the Federal Ministry of Education and Research (BMBF) from 2014 to 2019. Its English title Multilingual Development: A Longitudinal Perspective is a free translation of t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3697::78d3e061cd160dadb6cb580d5d282850
http://fox.leuphana.de/portal/de/publications/the-making-of-mez--multilingual-development(156cab01-6133-436c-bc9f-e28d3d110f43).html
http://fox.leuphana.de/portal/de/publications/the-making-of-mez--multilingual-development(156cab01-6133-436c-bc9f-e28d3d110f43).html
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.