Zobrazeno 1 - 10
of 94
pro vyhledávání: '"cognitive thinking"'
Autor:
Sergey A. Volkov
Publikováno v:
Training, Language and Culture, Vol 7, Iss 4, Pp 54-67 (2023)
Though the cognitive congruence principle has been studied and used in education, the problem of designing technologies for its integration and functioning, particularly in target language training, remains open. In training within the learning proce
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02926cd4540c4acbb38c70c6e2ecf2a9
Autor:
Jiang Xianghui
Publikováno v:
Applied Mathematics and Nonlinear Sciences, Vol 9, Iss 1 (2024)
With the advancement of the information age, the discourse on mental health education is expanding. Building teacher teams for mental health education programs is an essential aspect that has attracted widespread interest. This study investigates the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8a6262eca1c54657af1663f370ad9d10
Publikováno v:
Systems, Vol 12, Iss 1, p 34 (2024)
This research addresses the strategic issue of why key decision-makers fail to foresee potential extreme ‘black swan’ events. Following a review of the literature, a conceptual framework is developed that identifies two types of organisational bl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4d8411adf7ee49fbaa26f4c161c4e098
Publikováno v:
Reading & Writing, Vol 13, Iss 1, Pp e1-e15 (2022)
Background: Research into language and reading scores show that South African learners struggle to read for meaning. Many local researchers report on the inadequate teaching training programmes. Teachers cannot teach basic comprehenion skills. Objec
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e47bf683415c4f10bd3a6936cb1bf5cb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jelena Maksimović, Jelena Osmanović
Publikováno v:
International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, Vol 7, Iss 2, Pp 1-10 (2019)
The factor analysis was used to ascertain the factors reflecting the most important attitudes of the respondents concerning reflective thinking in the classroom: self-evaluation, feedback and recording, improvement and analysis of teaching materials,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a1ac2bff080049b79a7f1c2b125ecf91
Publikováno v:
Актуальные проблемы филологии и педагогической лингвистики, Iss 2, Pp 27-35 (2019)
The aim of the article is to clarify psycho-and cognitive characteristics of children’s linguistic personality in ontogenesis taking into account mono- and bilingual specificity. To achieve this goal, linguistic personality is considered consistent
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cca1c2254df9458ebc9bc9fb7a3c3cbe
Publikováno v:
International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE). 7(2):1-10
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=791153
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.