Zobrazeno 1 - 10
of 149
pro vyhledávání: '"cognitive challenge"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
BackgroundThis systematic review and meta-analysis aim to evaluate the effects of cognitively engaging Physical Activity (PA) interventions on Executive Function (EF) in children and adolescents. It examines how different intervention modalities, dur
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/705c879277754adda1d23ecaeff7ccf7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Antonijević, Radovan
Publikováno v:
Nastava i vaspitanje / Studies in Teaching and Education. 67(3):439-451
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1048270
Autor:
Diego Lombardo, Catherine Cassé-Perrot, Jean-Philippe Ranjeva, Arnaud Le Troter, Maxime Guye, Jonathan Wirsich, Pierre Payoux, David Bartrés-Faz, Régis Bordet, Jill C. Richardson, Olivier Felician, Viktor Jirsa, Olivier Blin, Mira Didic, Demian Battaglia
Publikováno v:
NeuroImage, Vol 222, Iss , Pp 117155- (2020)
Dynamic Functional Connectivity (dFC) in the resting state (rs) is considered as a correlate of cognitive processing. Describing dFC as a flow across morphing connectivity configurations, our notion of dFC speed quantifies the rate at which FC networ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/09fd18194a9a492ea6458a1ebc3498e9
Autor:
Ritchie, Kerry L
Publikováno v:
The Western Conference on Science Education
Authentic assessments are commonly promoted to assess higher-order thinking, encourage deep learning, and strengthen ties between classroom content and real-world problems. However, while many institutions highlight a commitment to authentic assessme
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1548::f3ee9ed9b0b8573de05e4cd309860140
https://ir.lib.uwo.ca/wcse/WSCETwentyTwentyThree/wed-july-12/3
https://ir.lib.uwo.ca/wcse/WSCETwentyTwentyThree/wed-july-12/3
Autor:
Russell Jay Hendel
Publikováno v:
Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, Vol 14, Iss 4, Pp 13-22 (2016)
A recent approach to pedagogic challenge, contrastive to the hierarchy approach of Bloom, Anderson, Gagne, Van Hiele, Marzano, Webb and many others, identifies pedagogic challenge with executive function: Pedagogy is defined as challenging if it addr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5c97a1112ab349dbbdd24c26668f68c7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hobbins, Justine
Increasing class sizes and resource constraints in higher education may lead to reliance on traditional teaching and assessment methods, despite research that demonstrates their association with a surface approach to learning and lower-order thinking
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______453::b8db299c73679f2dddb521acfbd603e1
https://hdl.handle.net/10214/26986
https://hdl.handle.net/10214/26986