Zobrazeno 1 - 10
of 98
pro vyhledávání: '"cognitive behavioral techniques"'
Autor:
Zoilo Emilio García-Batista, Luisa Marilia Cantisano-Guzmán, Kiero Guerra-Peña, Adriana Alvarez, Luciana Moretti, Antonio Cano-Vindel, Roger Muñoz-Navarro, Leonardo Adrián Medrano, Ricardo Araya Baltra
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 23, Iss 1, Pp 1-10 (2023)
Abstract Emotional disorders (ED) such as anxiety, depression and somatization are extremely prevalent disorders that can affect an individual’s quality of life and functionality. Primary Health Care (PHC) is the first place to identify most patien
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8cca84c382fa49a59503033e286d2b44
Autor:
Tuba Uçar, Zehra Golbasi
Publikováno v:
Journal of Psychosomatic Obstetrics and Gynecology, Vol 40, Iss 2, Pp 146-155 (2019)
Objective: This study determined the effect of an educational program based on cognitive behavioral techniques (CBT) provided for pregnant women to address their fear of childbirth. Methods: This study was conducted experimentally using pretest–pos
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0d4531f0fdf941b5904e8790c8deeef4
Autor:
Sheung-Tak Cheng, Ka Long Chan, Rosanna W. L. Lam, Monique H. T. Mok, Phoon Ping Chen, Yu Fat Chow, Joanne W. Y. Chung, Alexander C. B. Law, Jenny S. W. Lee, Edward M. F. Leung, Cindy W. C. Tam
Publikováno v:
Trials, Vol 18, Iss 1, Pp 1-10 (2017)
Abstract Background Studies have shown that physical interventions and psychological methods based on the cognitive behavioral approach are efficacious in alleviating pain and that combining both tends to yield more benefits than either intervention
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63fdaa49cc37443d9f01cdac20d8d466
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Armaghane Danesh Bimonthly Journal, Vol 19, Iss 12, Pp 1105-1117 (2015)
Background & aim: The purpose of this study is investigating of the effectiveness of cognitive- behavioral techniques training on procrastination, stress, anxiety and depression of high school girls students. Methods: a quasi experimental pretest-pos
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/852d31561dd3485b8447223fd306dad9
Autor:
Beléndez Pascual, Victoria
Máster Universitario en Resolución de Conflictos en el Aula El presente trabajo describe una propuesta de intervención globalizada en un niño de 8 años con diagnóstico de trastorno explosivo intermitente (que se incluye dentro de los trastornos
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4721::09c5227c7e64eede8d8eed6e1c34e76c
https://hdl.handle.net/20.500.12466/2613
https://hdl.handle.net/20.500.12466/2613
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
روانشناسی بالینی و شخصیت, Vol 1, Iss 16, Pp 49-56 (2006)
The main purpose of this study is to obtain and compare the effects of self- esteem group training utilizing behavioral and cognitive-behavioral techniques of social adjustment of Esfahan University students living in dormitory. The research sample,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/09007e063f25471d91fc368b7918dc1f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.