Zobrazeno 1 - 10
of 85
pro vyhledávání: '"clinical reasoning skills"'
Autor:
Mohammad Rasoul Golabchi, Firouzeh Moeinzadeh, Kiyan Heshmat-Ghahdarijani, Arash Najimi, Athar Omid
Publikováno v:
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, Vol 23, Pp 118-125 (2023)
Introduction: Various studies have investigated the impact of basic sciences knowledge on clinical diagnosis for skilled and novice physicians but, it is still a matter of controversy why and how clinical diagnosis and clinical reasoning are related
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8c78012a70c14c61a7d6427a679337da
Autor:
Muhammad Imran, Taher Fawzy Halawa, Mukhtiar Baig, Ahmed Mohammed Almanjoumi, Mohammed Mustafa Badri, Waleed Ahmed Alghamdi
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-9 (2022)
Abstract Background This study aimed to investigate the impact of interactive lecture (IL) and team-based learning (TBL) on improving clinical reasoning skills (CRSs) and achieving learning outcomes (LO). Students’ feedback was obtained about the s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/944a7ffc0ad3485b883514fa05be43cb
Publikováno v:
Advances in Medical Education and Practice, Vol Volume 13, Pp 71-79 (2022)
Equlinet Misganaw,1 Tegbar Yigzaw,2 Robel Tezera,3 Awoke Gelitew,4 Shewatatek Gedamu5 1CIHLMU Center for International Health, University Hospital, LMU Munich, Munich, Germany; 2Jhpiego – Ethiopia, Addis Ababa, 1250, Ethiopia; 3Addis Ababa Universi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51c73ad9113743d8b8d2c61422509f5d
Publikováno v:
MedEdPublish, Vol 12 (2023)
Background: Despite acquiring vast content knowledge about the functioning of the human body through university teaching, medical students struggle to transfer that knowledge to one of the core disciplinary practices – differential diagnosis. The a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/20704e8db2424b4788441072be307689
Publikováno v:
Journal of Rawalpindi Medical College, Vol 24, Iss 3, Pp 240-244 (2020)
Introduction: Cognitive biases leading to diagnostic errors are associate with adverse outcomes and compromise patient safety and contribute to morbidity and mortality. Exploration and identification of cognitive biases have been a difficult task for
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/918f201d37c54b55bfee1a64a1488739
Publikováno v:
Approaches: An Interdisciplinary Journal of Music Therapy, Vol 12, Iss 1, Pp 88-109 (2020)
A Problem-Based Learning (PBL) approach was piloted across the Master’s in Music Therapy programme at the University of South Wales. The main aim of the project was to explore whether the development of music therapy students’ practical and clini
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2db112bcb1fc4a119338b5536c0f9281
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Annals of Indian Academy of Neurology, Vol 21, Iss 1, Pp 9-18 (2018)
Neurology has a reputation, particularly as a complex “head-to-toe” discipline for undergraduate medical students. Neurophobia syndrome, a global phenomenon, fundamentally stems from pedagogical deficiencies during the undergraduate curriculum, t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/509466c4fa73401a986497f7efbe9e76
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.