Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "classroom management techniques."
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 15 pro vyhledávání: '"classroom management techniques."'
1
Akademický článek
Teaching Experiences with Overcrowded Classrooms in Primary Schools in the Or Tambo Coastal District of South Africa
Autor: Noluthabo Tshangana, Thanduxolo Nomtshongwana, Andrea Mqondiso Buka
Publikováno v: E-Journal of Humanities, Arts and Social Sciences, Vol 4, Iss 8, Pp 936-946 (2023)
The focus of this paper was to explore teaching experiences with overcrowded classrooms in primary schools in OR Tambo Coastal District of South Africa. The paper took on a subjective exploration approach in which a contextual investigation configura
Externí odkaz: https://doaj.org/article/fb996cb97a5a48fb87949ed0fdc78939
Zobrazit plný text záznamu
2
Akademický článek
Unwanted Student Behaviors and A Combination of Effective Classroom Management Techniques
Autor: Habip Bedir
Publikováno v: International Journal of Social Sciences & Educational Studies, Vol 9, Iss 4, Pp 276-286 (2022)
Classroom management is a very essential point for educators, and when applied correctly, it strengthens student and teacher relations. It also creates mutual trust and friendly atmosphere in the classroom. This article focuses on effective classroom
Externí odkaz: https://doaj.org/article/b8034ad9077e4469ba121d4d35e530da
Zobrazit plný text záznamu
3
Akademický článek
Professional and Pedagogical Training in Managerial Culture for Future Economics Lecturers
Autor: Aleksandrova, Nataliya
Publikováno v: Педагогически форум / Pedagogical Forum. (1):16-26
Externí odkaz: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1121348
Zobrazit plný text záznamu
4
Effective Use of Classroom Management Techniques in Overcrowded Classrooms
Autor: Kifayat Khan, Tehseen Tahir, Wajeeha Aurangzeb
Publikováno v: Global Social Sciences Review. :137-144
This study was conducted to find the effective use of classroom management techniques in overcrowded classroom. It also explored factors that influence overcrowded classrooms. 30 secondary school teachers participated in the study. A questionnaire an
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::9f20a7d08f00a2d3ce99300c187ede80
https://doi.org/10.31703/gssr.2019(iv-i).18
Zobrazit plný text záznamu
5
TEACHERS’ EXPERIENCES WITH OVERCROWDED CLASSROOMS IN A BASIC SCHOOL IN GHANA
Autor: OSAI, Joycelyn Adwoa, AMPONSAH, Kwaku Darko, AMPADU, Ernest, COMMEY-MINTAH, Priscilla
Publikováno v: Volume: 10, Issue: 1 73-88
International Online Journal of Primary Education
This research sought to investigate teachers’ experiences with overcrowded classrooms: the case of new Gbawe experimental 1 basic school in Ghana's Greater Accra region. The study explicitly followed a qualitative approach to research specifically
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::33f77ccd7a9bf5b3693e27418c3f259f
https://dergipark.org.tr/tr/pub/iojpe/issue/69625/1110232
Zobrazit plný text záznamu
6
Persönlichkeit Motivation Entwicklung / Zur Beobachtung von Kounins Klassenmanagementtechniken : Erste Schritte zur Entwicklung eines systematischen Beobachtunginstruments
Autor: Paschon, Andreas, Riffert, Franz
Disziplinprobleme stellen ein zentrales Problem jeglicher Art von Unterricht dar. Kounin (1970) entwickelte als einer der Ersten einen Klassenmanagementansatz zur Vermeidung solcher Probleme. Bis heute liegt aber kein eng an Kounins Arbeiten angelehn
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3941::694305db90897637d8b8a6a49193eb09
Zobrazit plný text záznamu
7
Effective Use of Classroom Management Techniques in Overcrowded Classrooms
Autor: Tehseen Tahir
This study was conducted to find the effective use of classroom management techniques in overcrowded classroom. It also explored factors that influence overcrowded classrooms. 30 secondary school teachers participated in the study. A questionnaire an
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::514ed0e63dc854374dcfe843f35decd1
Zobrazit plný text záznamu
8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
9
Anecdote-Spin-Instructional-Design
Autor: ANTONY, Samson David
Instructional Design is a wonderful tool in the hands of any Instructor, be a class teacher or a lecturer, or a professor. Having an Instructional design and knowing how to use it will make one an effective instructor (Bandura 1997). The design could
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3658::55b59e9d55b3498089ddd4f8aa05e099
http://hdl.handle.net/10447/145113
Zobrazit plný text záznamu
10
Review
Multisensory Strategies: Lessons and Classroom Management Techniques to Reach and Teach All Learners.
Autor: Adamson, Pat1, Adamson, Bob2, Anderson, Liz3, Clausen-Grace, Nicki4, Eames, Alicia5, Einarson, Colleen6, Goff, Jessica7, Kelley, Michelle J.8, Olness, Rebecca L.9, Sandmann, Alexa L.10, Wooten, Deborah A.11
Publikováno v: School Library Journal. Apr2006 Supplement, Vol. 52, p89-89. 1/9p.
Zobrazit plný text záznamu
Plný text ve formátu HTML
  • 1
  • 2
  • Další »
  • [2]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 5 Akademické články
  • 3 Recenze
  • 2 Dissertations
  • 6 classroom management
  • 3 nonfiction
  • 2 computingmilieux_computersandeducation
  • 2 social sciences
  • 1 adult education
  • 1 check list
  • 1 classroom management.
  • 1 education
  • 1 education (general)
  • 1 education and educational research
  • 1 education.
  • 1 educational methods
  • 1 educational psychology
  • 1 egitim, egitim arastirmalari
  • 1 faculty
  • 1 higher education
  • 1 klassenmanagement
  • 1 l7-991
  • 1 lecturer
  • 1 management competence
  • 1 managerial culture
  • 1 mathematics education
  • 1 performance feedback
  • 1 problem children
  • 1 professional values
  • 1 psychology
  • 1 school teachers
  • 1 science and technology
  • 1 settore m-psi/04 - psicologia dello sviluppo e psicologia dell'educazione
  • 1 university
  • 2 media source, inc.
  • 1 hacettepe univ
  • 1 humanity only - ho
  • 1 international journal of scientific and technology research
  • 1 north texas state university
  • 1 noyam journals
  • 1 oguz serin
  • 1 oxford university press / usa
  • 1 scholars junction
  • 1 tishk international university
  • 1 trakia university
  • 1 verlag dr. kovac
  • 1 zenodo
  • 1 тракииски университет
  • 2 school library journal
  • 1 e-journal of humanities, arts and social sciences
  • 1 elt journal: english language teaching journal
  • 1 global social sciences review
  • 1 hacettepe universitesi egitim fakultesi dergisi-hacettepe university journal of education
  • 1 international journal of scientific and technology research
  • 1 international journal of social sciences & educational studies
  • 1 pedagogical forum
  • 1 theses and dissertations
  • 1 педагогически форум
  • 5 OpenAIRE
  • 2 Directory of Open Access Journals
  • 2 Networked Digital Library of Theses & Dissertations
  • 2 Academic Search Ultimate
  • 1 Library, Information Science & Technology Abstracts
  • 1 Social Sciences Citation Index
  • 1 Scopus®
  • 1 Central and Eastern European Online Library (CEEOL)

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......