Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"classroom enjoyment"'
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 14, Iss 1, Pp 1-12 (2024)
Abstract The role of learner emotions in language learning has long been observed and researched. Of various emotions, foreign language anxiety, enjoyment and boredom have been the most often researched, while research on other emotions like pride an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/61a141adc53a46fd970d147b1dfd59e3
Autor:
Li, Yuejiao
Publikováno v:
In Acta Psychologica February 2025 252
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Faramarz Ebn-Abbasi, Musa Nushi
Publikováno v:
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, Vol 7, Iss 1, Pp 1-19 (2022)
Abstract The pivotal role of communication in second language (L2) learning has triggered plethoric research to identify factors that may influence learners’ willingness to communicate (L2 WTC). However, there is a dearth of comparative research on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7ab3ab745ced48b7bc2bf35562abe369
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
Learning a second language (L2) is analogous to a journey replete with setbacks and discouragements. Given the pivotal role of communication in L2 learning, researchers have set out to identify factors that may influence L2 learners’ willingness to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63c52ee6ed0c4f8c81d82e001a84c13e
Autor:
Haoting Li
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2022)
As learner burnout and disengagement affect the functioning and performance of college learners and can also influence future career-related well-being, they can be an issue for higher education organizations. Conversely, the discipline of language e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f39bb12e0d854403abc62ff34defc18e
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Thanks to the inflow of positive psychology (PP) in language education in general and language learning in particular, extensive consideration has been drawn to the role of emotion in second language acquisition (SLA). Enjoyment as a mutual construct
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3f93aafdc8ff40cf9d08d13e9da1b760
Autor:
Peng Yang
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
It has been documented that grit plays an indispensable role in the process of language learning and teaching. It is postulated that gritty people are more able to become involved in classroom practice and remain motivated even in light of challenges
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0c90945424aa47f3ad644dd049fcb61b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.