Zobrazeno 1 - 10
of 25
pro vyhledávání: '"classroom effect"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Eija Pakarinen, Marja-Kristiina Lerkkanen, Minna Torppa, Anna-Maija Poikkeus, Jaana Viljaranta, Kati Vasalampi
Publikováno v:
European Journal of Psychology of Education. 35:625-646
According to the big-fish-little-pond effect (BFLP) model, high individual academic performance in a particular subject is related to high self-concept in that subject, whereas high average classroom performance has a negative effect on self-concept.
Autor:
Franck Petrucci
Publikováno v:
Mesure et Évaluation en Éducation, Vol 33, Iss 1 (2010)
À Genève, au cours de la scolarité obligatoire, l’institution scolaire met en oeuvre des évaluations externes qui visent, notamment, à dresser un bilan des connaissances et des compétences acquises en vue de décisions de promotion, d’orien
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea44a1494bde41558bfb6d937e42efd5
Autor:
Elina Ketonen, Risto Hotulainen
The development of students' learning and test-taking behavior may derive from the social context and the group of peers they associate with daily for years. Consequently, it is assumed that students' academic achievements are to some degree affected
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0c45ce280c05fa13748841f26b4db463
http://hdl.handle.net/10138/304264
http://hdl.handle.net/10138/304264
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Franck Petrucci
Publikováno v:
Mesure et évaluation en éducation. 33:79-106
À Genève, au cours de la scolarité obligatoire, l’institution scolaire met en oeuvre des évaluations externes qui visent, notamment, à dresser un bilan des connaissances et des compétences acquises en vue de décisions de promotion, d’orien
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Richard E. Tremblay, Maria Grazia Tosto, Juliana Gottschling, Robert Plomin, Frank Vitaro, Jessica A. R. Logan, Yulia Kovas, Tatiana Tikhomirova, Michel Boivin, Eduard V. Galajinsky, Ginette Dionne, Lee A. Thompson, Jean-Pascal Lemelin, Frédéric Guay, Birgit Spinath, Juko Ando, Gabrielle Garon-Carrier, Shinji Yamagata, Sergey Malykh, Chizuru Shikishima, Nadine Forget-Dubois, Stephen A. Petrill, Mara Brendgen, Olga Y. Bogdanova, Frank M. Spinath, Kou Murayama
Publikováno v:
Personality and individual differences. 2015. Vol. 80. P. 51-63
Personality and Individual Differences
Kovas, Y, Garon-carrier, G, Boivin, M, Petrill, S A, Plomin, R, Malykh, S B, Spinath, F, Murayama, K, Ando, J, Bogdanova, O Y, Brendgen, M, Dionne, G, Forget-dubois, N, Galajinsky, E V, Gottschling, J, Guay, F, Lemelin, J, Logan, J A R, Yamagata, S, Shikishima, C, Spinath, B, Thompson, L A, Tikhomirova, T N, Tosto, M, Tremblay, R & Vitaro, F 2015, ' Why children differ in motivation to learn : Insights from over 13,000 twins from 6 countries ', Personality and Individual Differences, vol. 80, pp. 51-63 . https://doi.org/10.1016/j.paid.2015.02.006
Personality and Individual Differences
Kovas, Y, Garon-carrier, G, Boivin, M, Petrill, S A, Plomin, R, Malykh, S B, Spinath, F, Murayama, K, Ando, J, Bogdanova, O Y, Brendgen, M, Dionne, G, Forget-dubois, N, Galajinsky, E V, Gottschling, J, Guay, F, Lemelin, J, Logan, J A R, Yamagata, S, Shikishima, C, Spinath, B, Thompson, L A, Tikhomirova, T N, Tosto, M, Tremblay, R & Vitaro, F 2015, ' Why children differ in motivation to learn : Insights from over 13,000 twins from 6 countries ', Personality and Individual Differences, vol. 80, pp. 51-63 . https://doi.org/10.1016/j.paid.2015.02.006
Highlights • Genes rather than environment contribute to family resemblance in academic motivation. • Environmental influences stemmed entirely from individual specific experiences. • Attending same vs. different classes did not affect twin sim
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e940bdcc68182089eb2fcfffaa2e6eb1
https://research.gold.ac.uk/id/eprint/20671/3/WhyChildrenDifferInMotivationToLearn.pdf
https://research.gold.ac.uk/id/eprint/20671/3/WhyChildrenDifferInMotivationToLearn.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.