Zobrazeno 1 - 10
of 89
pro vyhledávání: '"classroom discourse analysis"'
Publikováno v:
Computers and Education: Artificial Intelligence, Vol 7, Iss , Pp 100325- (2024)
High-quality instruction is essential to facilitating student learning, prompting many professional development (PD) programmes for teachers to focus on improving classroom dialogue. However, during PD programmes, analysing discourse data is time-con
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4426313589ec48e4bf4fff3cc6c7dad9
Autor:
Nurti Rahayu, Dwi Sloria Suharti
Publikováno v:
Journal on English as a Foreign Language, Vol 13, Iss 2, Pp 427-451 (2023)
Although many studies have explored teacher questioning strategies (TQS) in EFL classrooms, only some studies have been conducted in EFL online classes in a vocational high school context. This study aims to shed the EFL online classroom practices re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e0eb5007b96b401da13afcbdffef4695
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Faramarz Mozhdekanlou
Publikováno v:
̒Ilm-i Zabān, Vol 9, Iss 16, Pp 57-92 (2022)
In this research, teaching Persian to non-Persian speakers (AZFA) is considered as a discourse and its sociocultural dimension is studied under the light of critical discourse analysis (CDA) and critical classroom discourse analysis (CCDA), with a fo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51f724ff89b7427095ca16e8ebdc654b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Çakır Sarı, Hamide
Publikováno v:
Dil Dergisi / Language Journal. 171(1):75-90
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=910924
Autor:
Ungureanu, Elena
Publikováno v:
Revista de Pedagogie / Journal of Pedagogy. LXVIII(2):49-69
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=922891
Autor:
Elena UNGUREANU
Publikováno v:
Revista de Pedagogie, Vol 68, Iss 2, Pp 49-69 (2020)
In this article I analyse the discursive context of two classes of students bringing into discussion the concepts of educational knowledge and the organization of teaching-learning activities. Although there is much research that provides nuanced ins
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9ef88aef980e43dda5b0d0d1bd0aa345
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.