Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"civic teaching"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Christine Faller
Publikováno v:
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, Vol 17, Iss 2, Pp 51-60 (2020)
La mise en place du confinement du 17 mars au 11 mai 2020 a été soudaine et a imposé aux enseignants et à leurs étudiants une adaptation sans précédent. Le retour d’expérience, dans cet article, est celui d’une continuité pédagogique mi
Autor:
Zamo, Wael
Citizenship Education at the Republican Schools in France: Comprehensive Review and Teachers' Points of View This thesis deals with citizenship education in France, a subject that has been on the agenda for some thirty years and the object of intense
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3711::eaadc499ec83439ad6863e5f8b925e6d
https://u-bourgogne.hal.science/tel-03698184
https://u-bourgogne.hal.science/tel-03698184
Autor:
Charlène Ménard
Publikováno v:
Éducation et Socialisation, Vol 46 (2017)
En 2015, un nouvel enseignement integre les programmes scolaires du college : l’enseignement moral et civique (EMC), remplacant l’education civique (EC). Faisant echos aux debats politiques et mediatiques sur la laicite et l’identite nationale,
Autor:
Öberg, Joakim
Denna samhällskunskapsdidaktiska studies syfte är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskap som skolämne till samhällskunskap som undervisning uti
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-34061
Autor:
Öberg, Joakim
Denna samhällskunskapsdidaktiska studies syfte är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskap som skolämne till samhällskunskap som undervisning uti
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::d0c2bec4b55ffb93b389867180ac77a0
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-34061
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-34061
Autor:
Sandahl, Johan
The focus of this investigation is civics in the Swedish upper secondary school. In addition to subject matter, civics is also an agent for democratic socialisation. The study explores and analyses the reflections of six teachers on their teaching ab
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-7430
Autor:
Charlène Ménard
Publikováno v:
Éducation et Socialisation, Vol 46
In 2015, a new course became integrated into secondary school programs: moral and civic teaching (MCT), replacing civic teaching (CT). Reflecting politics and media debates about secularism and national identity, this program is part of a larger proj
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f10918c32a74445cb8504790c4ee8602
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
本人研究現行國民中學公民教育的民主價值觀,是因為我國國中「公民與道德」課程的實施,為有意識的公民教育的一環,國家希望透過此一社會化過程,讓國中學生學習及獲取民主價值,
Externí odkaz:
http://thesis.lib.nccu.edu.tw/cgi-bin/cdrfb3/gsweb.cgi?o=dstdcdr&i=sid=%22A2002001777%22.