Zobrazeno 1 - 10
of 34
pro vyhledávání: '"city competition"'
Autor:
Pál Koudela
Publikováno v:
Creativity Studies, Vol 17, Iss 2 (2024)
Today cities in national and global competition focus on creativity. Although the creative city concept was invented by Gunnar Törnqvist in 1983, today the dominant concept is creative class articulated by Richard Florida in 2004. Cities are engaged
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4f9092a2e1624bfd8552419621d5d05f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
The abstract is available here: https://uscholar.univie.ac.at/o:1639167
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::10368b7a3730a91933b2dc39908eda2f
https://doi.org/10.1080/17535069.2022.2161834
https://doi.org/10.1080/17535069.2022.2161834
Publikováno v:
Volume: 5, Issue: 10 131-144
Strategic Public Management Journal
Strategic Public Management Journal, Vol 5, Iss 10, Pp 131-144 (2019)
Strategic Public Management Journal
Strategic Public Management Journal, Vol 5, Iss 10, Pp 131-144 (2019)
City marketing, isfollowing strategies which attracts capital, investors, qualified workforce anddomestic and international to the city. It also covers creating competitiveadvantage in various fields, aiming to grow the brand value of the city. It’
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Rekabet kavramı, günümüzün işletme dünyası için oldukça hayati bir konudur. Rekabet etme, artık şirketleri ilgilendirdiği kadar şehirleri ve ülkeleri de ilgilendirmektedir. Şehirlerin rekabet etmesi, geçmişte olduğu gibi günümüz
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3145::85c7730d2e147ea16f1ff8f8ac7ea8a1
https://hdl.handle.net/11492/1425
https://hdl.handle.net/11492/1425
Autor:
Kristian Olesen, Mikkel Elkær Ibsen
Publikováno v:
Ibsen, M E & Olesen, K 2018, ' Bicycle urbanism as a competitive advantage in the neoliberal age : the case of bicycle promotion in Portland ', International Planning Studies, vol. 23, no. 2, pp. 210-224 . https://doi.org/10.1080/13563475.2017.1402675
In the light of the emergent ‘bicycle renaissance’ in the US, this paperanalyses the rationale basis of bicycle role model, Portland’s promotionof bicycling. By conceptualizing bicycle promotion as a ‘travelling idea’,the paper discusses th
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::18e77451b810eb8ff30b23056b78f3a2
https://vbn.aau.dk/da/publications/35801e73-23ed-48b4-b17d-be7e14ab2ee0
https://vbn.aau.dk/da/publications/35801e73-23ed-48b4-b17d-be7e14ab2ee0