Zobrazeno 1 - 10
of 99
pro vyhledávání: '"cinema of attractions"'
Autor:
Shilina-Conte, Tanya, author
Publikováno v:
Black Screens, White Frames : Gilles Deleuze and the Filmmaking Machine, 2025, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197511329.003.0002
Autor:
Giancarlo Grossi
Publikováno v:
Cinéma & Cie, Vol 23, Iss 40 (2023)
The essay analyses from an epistemological point of view the functions of an imaginary medium, the feelies, namely some stereoscopic, tactile, and especially olfactory movies imagined by Aldous Huxley in the futuristic dystopia Brave New World (1932)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/35227fc0996f46f49aadaf306266348e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Peter Lurie
Publikováno v:
James Baldwin Review, Vol 7, Iss 0, Pp 115-137 (2021)
This article uses Baldwin’s 1949 essay “Everybody’s Protest Novel” to consider that literary mode’s corollary in the 1990s New Black Cinema. It argues that recent African American movies posit an alternative to the politics and aesthetics o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ee098aadfd374bbeb92c3c19dcc7acd8
Autor:
North, Michael, author
Publikováno v:
A Modernist Cinema : Film Art from 1914 to 1941, 2021, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780199379453.003.0003
Autor:
Fortuna, Piotr
Publikováno v:
Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej / View. Theories and Practices of Visual Culture. (24):249-277
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=840049
Autor:
Ellen N. Freeman
Publikováno v:
Monstrum, Vol 2, Iss 1, Pp 34-59 (2019)
Argues that Tom Six's controversial, excessive first two Human Centipede films offer a critical grotesque realism that can be traced to the Bakhtinian carnivalesque. In Freeman's analysis, The Human Centipede, First Sequence (2009) and Full Sequence
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1b2457e72f74d61bf3fa6d6da686409
Autor:
Teukolsky, Rachel, author
Publikováno v:
Picture World : Image, Aesthetics, and Victorian New Media, 2020, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198859734.003.0008
Autor:
Andrew, Nell, author
Publikováno v:
Moving Modernism : The Urge to Abstraction in Painting, Dance, Cinema, 2020, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780190057275.003.0006
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.