Zobrazeno 1 - 10
of 69
pro vyhledávání: '"children and technology"'
Publikováno v:
TABOR. Revistă de cultură şi spiritualitate românească / TABOR. Romanian Review for Culture and Spirituality. XIII(04):5-9
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=900767
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vanesa Varga, Marina Kotrla Topić
Publikováno v:
Primenjena psihologija. 15:305-326
Since the use of digital technology (DT) has become a significant part of children’s everyday life, one of the main questions is why and for what purposes children use DT. This paper aims to explore categories of motivation for DT use among Croatia
Autor:
Sumita Sharma, Heidi Hartikainen, Leena Ventä-Olkkonen, Netta Iivari, Grace Eden, Essi Kinnunen, Jenni Holappa, Marianne Kinnula, Tonja Molin-Juustila, Jussi Okkonen, Sirkku Kotilainen, Ole Sejer Iversen, Rocío Fatás Arana
Publikováno v:
Sharma, S, Hartikainen, H, Ventä-Olkkonen, L, Eden, G, Iivari, N, Kinnunen, E, Holappa, J, Kinnula, M, Molin-Juustila, T, Okkonen, J, Iversen, O S, Kotilainen, S & Fatás Arana, R 2022, ' In Pursuit of Inclusive and Diverse Digital Futures: Exploring the potential of design fiction in education of children ', Interaction Design and Architecture(s) Journal-IxD&A .
Sharma, S, Hartikainen, H, Ventä-Olkkonen, L, Eden, G, Iivari, N, Kinnunen, E, Holappa, J, Kinnula, M, Molin-Juustila, T, Okkonen, J, Iversen, O S, Kotilainen, S & Arana, R F 2022, ' In Pursuit of Inclusive and Diverse Digital Futures : Exploring the Potential of Design Fiction in Education of Children ', Interaction Design and Architecture(s), no. 51, pp. 219-248 . https://doi.org/10.55612/s-5002-051-010
Sharma, S, Hartikainen, H, Ventä-Olkkonen, L, Eden, G, Iivari, N, Kinnunen, E, Holappa, J, Kinnula, M, Molin-Juustila, T, Okkonen, J, Iversen, O S, Kotilainen, S & Arana, R F 2022, ' In Pursuit of Inclusive and Diverse Digital Futures : Exploring the Potential of Design Fiction in Education of Children ', Interaction Design and Architecture(s), no. 51, pp. 219-248 . https://doi.org/10.55612/s-5002-051-010
2020 marks the beginning of a new era as the pandemic catapulted us into new digital and virtual ways of everyday life. As the world changes, we reimagine empowering, equitable, accessible, diverse, and inclusive digital futures, through a series of
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Eileen eWood, Marjan ePetkovski, Domenica eDe Pasquale, Alexandra eGottardo, Mary Ann eEvans, Robert Samuel Savage
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 7 (2016)
Shared parent-child experiences while engaged with an iPad™ were examined to determine if and then how parents interact with their children when using mobile digital devices. In total, 104 parent-child dyads participated in an observation session w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/35bd4b9a7ed048aba53c67ad9d131b4e
Autor:
Violeta Valjan Vukić, Iva Gašić
The main determinant of the information age is the spread of information and communication technology (ICT), which increases the speed and efficiency of information transfer. Life is today unthinkable without the use of various digital devices consid
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::9816269e35f56aa15d59a0000a5fb90b
https://doi.org/10.21125/inted.2022.2775
https://doi.org/10.21125/inted.2022.2775
Publikováno v:
International Electronic Journal of Elementary Education, Vol 3, Iss 2, Pp 139-151 (2011)
The purpose of this phenomenological study was to explore the experiences of six children using technologies in their education. Data were collected via in-depth interviews, classroom observations, and home observations. The results showed that stude
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/570e16d9409b4963bd3702f2491c67ef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.