Zobrazeno 1 - 10
of 135
pro vyhledávání: '"child engagement"'
Autor:
Brianna L. Devlin, Tanya M. Paes, Elyssa A. Geer, Lindsey M. Bryant, Tracy M. Zehner, Irem Korucu, Kathleen Morse, Robert J. Duncan, David J. Purpura, Sara A. Schmitt
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1ff448ba6d8740028bdfdd74c352f9cc
Autor:
Brianna L. Devlin, Tanya M. Paes, Elyssa A. Geer, Lindsey M. Bryant, Tracy M. Zehner, Irem Korucu, Kathleen Morse, Robert J. Duncan, David J. Purpura, Sara A. Schmitt
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2023)
Social-emotional competencies are important for school-readiness and can be supported through social-emotional learning (SEL) interventions in the preschool years. However, past research has demonstrated mixed efficacy of early SEL interventions acro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47659971c55f4330bead74c85f504e77
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
This study explores the dynamics of the interaction between the engagement of a preschool child with autism spectrum disorder and the participation of adults, notably during the child’s transition from a segregated to inclusive setting. Nine classr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d372d5411554c84b15acbdc5837379b
Autor:
Brenna Owens, Klaus Libertus
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Mild signs of postpartum depression or anxiety are present in up to half of all new mothers. However, the impact of having the “baby blues” on infant development remains largely unknown. The current study explores a potential relation between mot
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3629eaba0bd2441796d926ae1a3790a3
Autor:
Hillary R. Lewis, Shannon T. Lipscomb, Bridget E. Hatfield, Roberta Weber, Beth Green, Lindsey Patterson
Publikováno v:
Societies, Vol 13, Iss 3, p 67 (2023)
Young children’s positive interactions with teachers and peers in early care and education (ECE) settings support the development of their social and academic skills. Identifying malleable factors that contribute to children’s positive engagement
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b47ba08ccf064196be74f3dbc513592b
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 36, Iss , Pp 106970- (2021)
The data presented here was partially published in the article “Action, Communication, and Engagement: How Parents “ACE” Children's Pro-Environmental Behaviors” [1]. The data was collected from 23 elementary summer schools across five cities
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71148ff1e84945d4a67cd63078b193cc
Autor:
Carrie Lau, Ben Richards
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2021)
Emerging evidence has shown a positive association between the home literacy environment (HLE) and monolingual children’s language and literacy development. Yet, far fewer studies have examined the impact of the HLE on second language development.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e59d234d40b4a078bc5837f594e2bf5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.