Zobrazeno 1 - 10
of 4 287
pro vyhledávání: '"callous–unemotional traits"'
Autor:
Laura M. Derks, Eni S. Becker, Mike Rinck, Martin Holtmann, Tanja Legenbauer, Wolf-Gero Lange
Publikováno v:
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol 18, Iss 1, Pp 1-13 (2024)
Abstract Background and objectives Conduct disorders are associated with deficits in interpersonal behaviour. Both, callous-unemotional traits and social anxiety are often elevated in patients with conduct disorder and are associated with aggressive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e729913da8d84e67b8b39764024be568
Autor:
Pamela M. Waaler, Josefine Bergseth, Linda Vaskinn, Kristin Espenes, Thale Holtan, John Kjøbli, Gunnar Bjørnebekk
Publikováno v:
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol 18, Iss 1, Pp 1-23 (2024)
Abstract Adolescents with callous unemotional (CU) traits are at risk for poor quality-of-life outcomes such as incarceration, suicide, and psychopathy. It is currently unknown which treatments are implemented with CU adolescents specifically and whi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51debe0bf4fe41688c15d7de7770562c
Publikováno v:
BMC Psychology, Vol 12, Iss 1, Pp 1-12 (2024)
Abstract Background Callous-unemotional traits are associated with the development of severe behavior problems, delinquency, and psychopathy. Previous studies have repeatedly shown that CU traits may be present as early as preschool age, and they hav
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/169dd2124727413b9b725b4045c7d7bc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wenhai Zhang, Jingying Sha
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionThe Internet has triggered a series of online deviant behaviors, and cyberbullying is one of them. Cyberbullying victimization as a category of frustration and the aggression triggered by it has been confirmed by many studies. Previous st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/584496ffa5214cfc98f5d87243cf11d4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 7, p 609 (2024)
In recent decades, many researchers have focused on the development of Conduct Problems from childhood to adolescence. Understanding behavior problems also requires an understanding of well-regulated characteristics. Focusing our assessment on streng
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3005a011cc2d4fde8bb14cf7fb7ffadf
Autor:
Jessica Wilke, Naska Goagoses
Publikováno v:
BMC Psychology, Vol 11, Iss 1, Pp 1-14 (2023)
Abstract Background The development of morality is vital for fostering prosocial behavior and enhancing both individual and societal well-being. Clarifying what contextual and individual factors play a role in moral processes during childhood can con
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dc22da3ea9284ab5949543bc04899365