Zobrazeno 1 - 10
of 33
pro vyhledávání: '"bridge-deck section"'
Publikováno v:
Engineering Applications of Computational Fluid Mechanics, Vol 18, Iss 1 (2024)
Wind tunnel tests or computational fluid dynamics (CFD) simulations of the aeroelastic model of a bridge deck section are currently used to make sure that significant vortex-induced vibration (VIV) of a long-span bridge will not occur after the bridg
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/724d7106d9a441cbb0306b21e26aa04e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Long-span cable-supported bridges, characterized with low natural frequencies and mechanical damping, are very sensitive to wind effects. Therefore, investigation of the aeroelastic behaviour of bridges is particularly important when designing these
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::db150f13c7e403b5310472358c890efa
https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.821.172
https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.821.172
Focus of this work is put on evaluation of dimensionless aeroelastic coefficients, i.e. flutter derivatives, which are considered to be indicators of the aeroelastic stability of bridges. A comprehensive experimental study on dynamic wind-induced beh
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::2b6d552dbe58f4e6174853cabc2dac43
https://www.bib.irb.hr/759496
https://www.bib.irb.hr/759496
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Buljac, Andrija
In the last few decades, significant development in building technology has been achieved, which allowed for a major increase in span length of cable-stayed and suspension bridges. Consequently, these structures characterized with low natural frequen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::719b97df83520148ce4fa3e786c4fbed
https://www.bib.irb.hr/966684
https://www.bib.irb.hr/966684