Zobrazeno 1 - 10
of 5 296
pro vyhledávání: '"brazilian higher education"'
Publikováno v:
Sociological Science, Vol 11, Iss 31, Pp 854-885 (2024)
Access to higher education depends on the interaction between social origins and academic performance: background resources boost academic skills; but even when controlling for performance, privileged students are more likely to make ambitious choice
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bbae382846b14ce3a93c882b91c20eea
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos, Vol 105 (2024)
Abstract: This study analyzes how academic endogamy is characterized in the Brazilian higher education system. Employing a descriptive methodology, based on data collected by Capes, we define that a researcher is inbred if he works at the same instit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b95e532dca89407086b82810111fa2d4
Autor:
Torres, Lívia Mariana Lopes de Souza1 (AUTHOR) livia.mariana@ufpe.br, Ramos, Francisco S.1,2 (AUTHOR) francisco.ramos@ufpe.br
Publikováno v:
Mathematics (2227-7390). Mar2024, Vol. 12 Issue 6, p884. 39p.
Autor:
Ortiz dos Santos, Cidmar1 cidmar@utfpr.edu.br, Borges, Reginaldo2 rborges@utfpr.edu.br, Hermenegildo Pereira Junior, Edson3 edsonhjunior@utfpr.edu.br, Diego Kunh, Peterson3 petersond@utfpr.edu.br, Azevedo dos Santos, José Airton4 airton@utfpr.edu.br
Publikováno v:
GeSec: Revista de Gestao e Secretariado. 2024, Vol. 15 Issue 2, p1-21. 21p.
Autor:
Freitas Souza, Rafael de1 (AUTHOR) fgl@usp.br, Lima, Fabiano Guasti1 (AUTHOR), Corrêa, Hamilton Luiz2 (AUTHOR) hamillco@usp.br
Publikováno v:
Axioms (2075-1680). Jan2024, Vol. 13 Issue 1, p47. 32p.
Autor:
Arruda, Carlos1 arruda@fdc.org.br, Burcharth, Ana1,2 ana.burcharth@fdc.org.br, Penido Barcellosta, Erika3 erikapbarcellos@outlook.com, Paganini Lourencini, Samara4 samarapaganini@gmail.com
Publikováno v:
REGEPE Entrepreneurship & Small Business Journal. Sep-Dec2023, Vol. 12 Issue 3, p1-18. 18p.
Autor:
Perrelli JGA; Universidade Federal de São Paulo, Departamento de Medicina Preventiva, São Paulo, SP, Brazil.; Universidade Federal de Pernambuco, Departamento de Enfermagem, Recife, PE, Brazil., Vasconcelos GVS; Universidade Federal de Pernambuco, Departamento de Serviço Social, Recife, PE, Brazil.; Scholarship holder at the Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq), Brazil., Correia E Sá JR; Universidade Federal de Pernambuco, Recife, PE, Brazil.; Faculdade de Medicina de Olinda, Unidade Curricular Integração Academia, Serviço e Comunidade, Olinda, PE, Brazil., Medeiros PFP; Universidade Federal de São Paulo, Departamento de Medicina Preventiva, São Paulo, SP, Brazil.; Centro Universitário Maurício de Nassau, Graças, Recife, PE, Brazil., Uchôa R; Universidade Federal de Pernambuco, Departamento de Serviço Social, Recife, PE, Brazil., Sanchez Z; Universidade Federal de São Paulo, Departamento de Medicina Preventiva, São Paulo, SP, Brazil.
Publikováno v:
Revista latino-americana de enfermagem [Rev Lat Am Enfermagem] 2024 Nov 22; Vol. 32, pp. e4254. Date of Electronic Publication: 2024 Nov 22 (Print Publication: 2024).
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.