Zobrazeno 1 - 10
of 30
pro vyhledávání: '"brake mean effective pressure"'
Publikováno v:
Case Studies in Thermal Engineering, Vol 28, Iss , Pp 101624- (2021)
Cycle-to-cycle variations (CCV) of engine (or other power sources) effective power output is a crucial parameter for engine itself and connecting machines, but limited by the response characteristic of measuring instrument, it is still an unattainabl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4b76bbcde72740c8a55cdf33e6e8a66e
Autor:
S. Prathmesh Mahesh, H. B. Kulkarni
Publikováno v:
Iranica Journal of Energy and Environment, Vol 8, Iss 3, Pp 230-233 (2017)
This paper deals with the systematic study of performance evalaution and exhaust emission characteristics of VCR (variable compression ratio) engine at different compression ratio and loads using diesel as fuel. Experimental analysis was done to find
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e36b19d421e74e5fb700e022604bf2e5
Publikováno v:
Journal of Thermal Science and Technology, Vol 8, Iss 1, Pp 255-268 (2013)
As oil prices increase and regulations on emissions are tightened, demands for improved engine performance such as fuel economy and exhaust emission have increased accordingly. Therefore, various new technologies have been developed to meet such dema
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fa256ee7f3704af182da5515831eadd5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
C. Paenpong, N. Pratoomchai
Journal of Research and Applications in Mechanical Engineering (JRAME), 9, 1, JRAME-21-9-002 (p.1-14)
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::1983cdd8b0a1bddb08b1345539079f63
Publikováno v:
Energies; Volume 15; Issue 13; Pages: 4674
This paper describes the simulative approach to calibrate an already extremely highly turbocharged industrial diesel engine for higher low-speed torque. The engine, which is already operating at its cylinder-pressure maximum, is to achieve close to 3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
E. U. U. Ituen, C. I. Ijioma
Publikováno v:
Nigerian Journal of Technological Development, Vol 7, Iss 1 (2010)
The torque and power performance tests were carried out with a single cylinder techno four-stroke diesel engine under constant speeds of 2000, 1500 and 1100 rpm. Five fuels, the Dura Palm Oil biodiesel/diesel blend at 10/90 vol/vol, B210 and the dies
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1724f2c68574d41a95036563256d4a5
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.