Zobrazeno 1 - 10
of 501
pro vyhledávání: '"brain–body interaction"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gregorio FD; Center for Studies and Research in Cognitive Neuroscience, Department of Psychology 'Renzo Canestrari', University of Bologna, Italy., Battaglia S; Center for Studies and Research in Cognitive Neuroscience, Department of Psychology 'Renzo Canestrari', University of Bologna, Italy.
Publikováno v:
Advances in clinical and experimental medicine : official organ Wroclaw Medical University [Adv Clin Exp Med] 2024 Apr; Vol. 33 (4), pp. 321-326.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jens Madsen, Lucas C. Parra
It is often said that the body and the mind are connected. Yet, direct evidence of a bidirectional link is elusive. We hypothesized a top-down effect of cognition on arousal, and predicted that auditory narratives will modulate eye movements, pupil s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::e20c94dec0059943a04c636ba3b56089
https://doi.org/10.1101/2023.01.31.526511
https://doi.org/10.1101/2023.01.31.526511
Autor:
Michela Balconi, Laura Angioletti
Publikováno v:
MALTRATTAMENTO E ABUSO ALL'INFANZIA. :9-23
L’abuso di minori e stato riconosciuto come un potenziale fattore di rischio sul piano psicolo-gico e relazionale, legato alla regolazione delle emozioni lungo l’arco della vita. Specificamen-te il presente contributo pone l’attenzione sulla ca
Publikováno v:
Frontiers in Neuroscience, Vol 18 (2024)
MRI-related anxiety in healthy participants is often characterized by a dominant breathing frequency at around 0.32 Hz (19 breaths per minute, bpm) at the beginning but in a few cases also at the end of scanning. Breathing waves at 19 bpm are also ob
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c4bccb42e33346dc9f187866b9487aa5
Autor:
Ren, Wenran1 (AUTHOR), Hua, Meng1 (AUTHOR), Cao, Fang2 (AUTHOR) caof@zmu.edu.cn, Zeng, Wenwen1,3,4 (AUTHOR) wenwenzeng@tsinghua.edu.cn
Publikováno v:
Advanced Science. 2/23/2024, Vol. 11 Issue 8, p1-19. 19p.
Autor:
Iris Adam, Coen P. H. Elemans
Publikováno v:
eNeuro
Adam, I & Elemans, C P H 2019, ' Vocal Motor Performance in Birdsong Requires Brain-Body Interaction ', eNeuro, vol. 6, no. 3 . https://doi.org/10.1523/ENEURO.0053-19.2019
Adam, I & Elemans, C P H 2019, ' Vocal Motor Performance in Birdsong Requires Brain-Body Interaction ', eNeuro, vol. 6, no. 3 . https://doi.org/10.1523/ENEURO.0053-19.2019
Motor skill learning typically occurs in a period when the brain needs to navigate a body that is still growing and developing. How the changing body, neural circuit formation, and motor coding influence each other remains unknown. Songbirds provide