Zobrazeno 1 - 10
of 85
pro vyhledávání: '"blade tip vortex"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Applied Fluid Mechanics, Vol 13, Iss 6, Pp 1719-1726 (2020)
The benefits of circumferential groove casing treatment on the performance of a low-speed contra-rotating fan are investigated. Three-dimensional, time-dependent simulations are carried out with the k-ω SST-SAS hybrid turbulence model using the open
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5c02b3f49b2845e389a145998e9689f7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Symmetry, Vol 12, Iss 2, p 196 (2020)
The rotorcraft blade tip vortex rolled up by the blade tip when the rotor rotates at high speed will produce a complex induced velocity field, which will have an important impact on the aerodynamic load and performance of the rotor. For this reason,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/87a555a9612c41589a785465828b9187
Autor:
Goerttler, Andreas, Braukmann, Johannes N., Wolf, C. Christian, Gardner, Anthony D., Raffel, Markus
Publikováno v:
Scopus-Elsevier
The vortex system of four rotating and pitching DSA-9A blades was examined numerically and experimentally. Numerical computations were performed using German Aerospace Center (DLR)'s finite-volume solver TAU and were validated against experimental da
A Full-Scale Rotor-Wake Investigation of a Free-Flying Helicopter in Ground Effect Using BOS and PIV
Publikováno v:
Scopus-Elsevier
Measurements in the wake of a free-flying full-scale helicopter in ground effect were performed for both quasi-steady and unsteady maneuvering flights using stereoscopic particle image velocimetry (PIV), a time-resolved background-oriented schlieren