Zobrazeno 1 - 10
of 46
pro vyhledávání: '"biological reasoning"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jennifer Schellinger, Patrick J. Enderle, Kari Roberts, Sam Skrob-Martin, Danielle Rhemer, Sherry A. Southerland
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 11, Iss 11, p 669 (2021)
Assessments of scientific reasoning that capture the intertwining aspects of conceptual, procedural and epistemic knowledge are often associated with intensive qualitative analyses of student responses to open-ended questions, work products, intervie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bb98ed01edf24a4abdee3ad81a5fdf75
Autor:
Bartlett, Jonathan
Publikováno v:
Filozoficzne Aspekty Genezy / Philosophical Aspects of Origin. (15):441-460
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=769980
Autor:
Menendez, David, Yoo, Seung Heon, Mathiaparanam, Olympia N., Donovan, Andrea Marquardt, Rosengren, Karl S., Klapper, Rebecca E., Kalish, Charles, Alibali, Martha W.
In this study we investigated whether adults' generalization after a lesson would depend on whether they see an abstract or perceptually rich diagram during the lesson. We studied this in the context of genetic inheritance.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::15e2fb22964eff86a8756610ffeeace9
Young children display a pervasive bias to assume that what they observe in the world reflects how things are supposed to be. The present study examined the nature of this bias, by testing whether it reflects a particular form of social reasoning or
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::1a2907e9fafecc87ff69fb243c9e827b
Autor:
Foster-Hanson, Emily, Lombrozo, Tania
How do information about distribution of features across category members, and teleological information about the function of those features, shape category representations?
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::4585ad7ffc4a3b407251159f3600559a
Autor:
Sherry A. Southerland, Kari Roberts, Patrick Enderle, Danielle Rhemer, Jennifer Schellinger, Sam Skrob-Martin
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 11, Iss 669, p 669 (2021)
Education Sciences
Volume 11
Issue 11
Education Sciences
Volume 11
Issue 11
Assessments of scientific reasoning that capture the intertwining aspects of conceptual, procedural and epistemic knowledge are often associated with intensive qualitative analyses of student responses to open-ended questions, work products, intervie
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 5 (2014)
What is the relation between humans and nonhuman animals? From a biological perspective, we view humans as one species among many, but in the fables and films we create for children, we often offer an anthropocentric perspective, imbuing nonhuman ani
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9ce100ddfe5f4bdaa8a6794f386d0877
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.