Zobrazeno 1 - 10
of 305
pro vyhledávání: '"bilingual development"'
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 9, p 978 (2024)
This article traces the developmental trajectory of a Mandarin-English bilingual child’s acquisition of wh-questions from China to Australia between the ages of 3;04 and 5;05. There is an assumption that age 3 is the dividing line between Bilingual
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c807731a2f1849c5b3499d5233b9f035
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 9, p 289 (2024)
This study delves into the concept of Harmonious Bilingual Development (HBD), characterizing families where linguistic situations do not adversely affect their well-being. Following a recently proposed holistic framework on Harmonious Bilingual Exper
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/70365555eb3f4f92a1dfd5ba1a56af2b
Autor:
Bunting, Michael F., author, Wen, Zhisheng (Edward), author
Publikováno v:
Memory in Science for Society : There is nothing as practical as a good theory, 2023.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780192849069.003.0012
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ismael Rafaat Faraj, Twana Saadi Hamid
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 3, p 220 (2023)
Previous research has shown that both input quantity and quality play a role in dual language learning. However, it is unclear whether input quantity factors (e.g., school input) and input quality factors (e.g., home media input) work similarly in th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea07b40b7db944ffb10194d60282b9f3
Publikováno v:
Isogloss, Vol 9, Iss 2 (2023)
In monolingual (L1) acquisition, children produce target-like subject-verb agreement early in development in both Spanish (Grinstead 1998) and English (Guasti 2002). However, in heritage simultaneous bilinguals (2L1) and child second language acquire
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2049d944732544d290a2851b5c596929
Publikováno v:
Strani Jezici, Vol 50, Iss 2, Pp 159-183 (2021)
Children acquire prepositional phrases later than content words during language acquisition. This paper aims to describe the acquisition of prepositional phrases in Croatian, focusing on the order of their acquisition and the influence of their frequ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a0c9e5c073d74c6595cafccad7bfe15e
Autor:
Zheng, Zhijun1 fiona.zheng@mq.edu.au
Publikováno v:
International Journal of Bilingual Education & Bilingualism. Sep2022, Vol. 25 Issue 8, p3120-3123. 4p.