Zobrazeno 1 - 10
of 47
pro vyhledávání: '"bilingual assessment"'
Autor:
Emily Barnes, Pádraig Ó Duibhir
Publikováno v:
Teanga: The Journal of the Irish Association for Applied Linguistics, Vol 30, Iss 1 (2023)
The present paper has two main aims. The first is to describe the prototype development of a bilingual literacy screening test for pupils in Gaelscoileanna and Gaeltacht schools. A description of the design process is provided, including the guiding
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/576bf665d27a435697aab4baa825c1e9
Autor:
Vukovich, Dyana H.
Publikováno v:
Women Leaders in School Psychology
This is the professional journey of Dyana Vukovich, a trained bilingual school psychologist who remained a practitioner her entire career, but was also able to conduct research, lead a staff of school psychologists, and teach in a university setting.
Autor:
Southwood, Frenette
Publikováno v:
Stellenbosch Papers in Linguistics Plus, Vol 32, Iss 1, Pp 123-156 (2003)
n many parts of the world, bilingualism is the norm rather than the exception. South Africa, with its 11 official languages, is one of these parts. Already in 1992, Stobbart (1992:23) stated that speech-language therapists (henceforth "clinicians") i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c00f50fa23b6405aa666fdce646444ed
Autor:
Garcia de Alba, Roman
Demographic data show that public schools are faced with meeting the academic demands of a population that is becoming more ethnically and linguistically diverse. Preventative steps can give schools the opportunity to address the needs of its student
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/1969.1/5824
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Carrizo, Jessica M.
The Bilingual English Spanish Assessment (BESA) is a new standardized test normed on young bilingual children who speak Spanish and English. This bilingual standardized measure is unique because it considers the possibility that children might have d
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::79163bc73e7afb97462f48a1d2394eb6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Logopedija
Volume 5
Issue 2
Volume 5
Issue 2
Zbog visoke varijabilnosti unutar dvojezične populacije, poznavanje jezične dominantnosti ključno je i u istraživanjima i za prikladnu jezičnu procjenu. U istraživanjima je takvo poznavanje ključno radi usporedbe ispitanika koji formiraju ujed