Zobrazeno 1 - 10
of 11 372
pro vyhledávání: '"behavior assessment system"'
Autor:
Farin Soleimani, Zahra Nobakht, Nadia Azari, Adis Kraskian, Fatemeh Hassanati, Zahra Ghorbanpor
Publikováno v:
Journal of Rehabilitation, Vol 25, Iss Special Issue, Pp 636-663 (2024)
Objective This study determines the validity and reliability of the Persian version of the adaptive behavior assessment system (ABAS) scale in children aged 1 to 42 months in Tehran City, Iran. Materials & Methods The translation and adaptation were
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d4b4b954a13c460aba533e000e5238fc
Autor:
Smith, Corinna1 (AUTHOR) corinna.14smith@gmail.com, Lautarescu, Alexandra2 (AUTHOR) alexandra.lautarescu@kcl.ac.uk, Charman, Tony2 (AUTHOR) tony.charman@kcl.ac.uk, Crosbie, Jennifer3,4 (AUTHOR) jennifer.crosbie@sickkids.ca, Schachar, Russell J.3,4 (AUTHOR) russell.schachar@sickkids.ca, Iaboni, Alana1 (AUTHOR) aiaboni@hollandbloorview.ca, Georgiades, Stelios5 (AUTHOR) georgis@mcmaster.ca, Nicolson, Robert6 (AUTHOR) rnicolso@uwo.ca, Kelley, Elizabeth7,8,9 (AUTHOR) kelleyb@queensu.ca, Ayub, Muhammad9 (AUTHOR) ma84@queensu.ca, Jones, Jessica8,9 (AUTHOR) jonesj@queensu.ca, Arnold, Paul D.10 (AUTHOR) paul.arnold@ucalgary.ca, Lerch, Jason P.11,12,13 (AUTHOR) jason.lerch@ndcn.ox.ac.uk, Anagnostou, Evdokia1,11,14 (AUTHOR) eanagnostou@hollandbloorview.ca, Kushki, Azadeh1,15 (AUTHOR) akushki@hollandbloorview.ca
Publikováno v:
Molecular Autism. 12/3/2024, Vol. 15 Issue 1, p1-11. 11p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Corinna Smith, Alexandra Lautarescu, Tony Charman, Jennifer Crosbie, Russell J. Schachar, Alana Iaboni, Stelios Georgiades, Robert Nicolson, Elizabeth Kelley, Muhammad Ayub, Jessica Jones, Paul D. Arnold, Jason P. Lerch, Evdokia Anagnostou, Azadeh Kushki
Publikováno v:
Molecular Autism, Vol 15, Iss 1, Pp 1-11 (2024)
Abstract Background Very large sample sizes are often needed to capture heterogeneity in autism, necessitating data sharing across multiple studies with diverse assessment instruments. In these cases, data harmonization can be a critical tool for der
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/682693b523ba4c2da9ae0ff332b6cd1c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pontrelli Mecca, Tatiana, Tafla, Tally L., Bueno, Fernanda M. B., Valentini, Felipe, Bassetto, Stella Andrade, Teixeira, Maria Cristina Triguero Veloz
Publikováno v:
International Journal of Developmental Disabilities; Jul2024, Vol. 70 Issue 4, p684-695, 12p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Schmidt, Ellyn M.1 (AUTHOR) exs1247@med.miami.edu, Rothenberg, W. Andrew1,2 (AUTHOR), Davidson, Bridget C.1,3 (AUTHOR), Barnett, Miya4 (AUTHOR), Jent, Jason1 (AUTHOR), Cadenas, Heleny1 (AUTHOR), Fernandez, Corina1 (AUTHOR), Davis, Eileen1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Journal of Behavioral Education. Sep2023, Vol. 32 Issue 3, p543-564. 22p. 2 Charts.
Autor:
Danielson, Melissa L.1 (AUTHOR) MDanielson@cdc.gov, Kassab, Hannah D.2 (AUTHOR), Lee, Mary2 (AUTHOR), Owens, Julie S.2 (AUTHOR), Evans, Steven W.2 (AUTHOR), Lipton, Corey1,3 (AUTHOR), Charania, Sana1,3 (AUTHOR), Young, Hayley Elia1,4 (AUTHOR), Kubicek, Lorraine F.5 (AUTHOR), Flory, Kate6 (AUTHOR), Cuffe, Steven P.7 (AUTHOR)
Publikováno v:
Psychology in the Schools. Jul2023, Vol. 60 Issue 7, p2320-2341. 22p. 1 Diagram, 6 Charts, 1 Graph.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.