Zobrazeno 1 - 10
of 136
pro vyhledávání: '"battery thermal management system (BTMS)"'
Publikováno v:
Heliyon, Vol 10, Iss 20, Pp e39220- (2024)
In real-world driving scenarios of electric vehicles, the C-rate fluctuates with changes in speed, and a Battery Thermal Management System (BTMS) design that does not account for a range of C-rates may fail to ensure thermal safety of the battery. In
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02ae119aca6f43bb8922859f8ba7e94d
Autor:
Rekabra Youssef, Theodoros Kalogiannis, Hamidreza Behi, Ashkan Pirooz, Joeri Van Mierlo, Maitane Berecibar
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 10, Iss , Pp 1041-1068 (2023)
In electric vehicles (EVs), battery thermal management system (BTMS) plays an essential role in keeping the battery working within the optimal operating temperature range and preventing thermal runaway. Many cooling mediums have been conducted into B
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d2c8a55234a4449bb2de49981c554365
Autor:
Xiaoming Wang, Rassol H. Rasheed, Babak Keivani, Dheyaa J. Jasim, Abbas J. Sultan, Sajad Hamedi, Hamed Kazemi-Varnamkhasti, Soheil Salahshour, Davood Toghraie
Publikováno v:
Case Studies in Thermal Engineering, Vol 55, Iss , Pp 104149- (2024)
1) Background: Phase change materials (PCMs) have been used statically, which has caused the use of these materials to face challenges. Encapsulating PCMs and combining them with the base fluid can significantly solve the problem of using PCMs in BTM
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/33689366a4734721b30beaf076d23d47
Autor:
Hisham Alghamdi, Mohd Farhan Mat Rosdi, Azfarizal Mukhtar, Ahmad Shah Hizam Md Yasir, Aníbal Alviz-Meza
Publikováno v:
Case Studies in Thermal Engineering, Vol 52, Iss , Pp 103697- (2023)
This work examines the experimental investigation of different kinds of thermal management systems (TMSs) for lithium-ion batteries (LIBs) in electric vehicles. The investigation primarily focused on the battery thermal management system (BTMS) utili
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/909866196bb94a8a97a4a5068cc0334d
Autor:
Chen-Lung Wang, Jik Chang Leong
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 7, p 1553 (2024)
The significant amount of heat generated during the discharge process of a lithium-ion battery can lead to battery overheat, potential damage, and even fire hazards. The optimal operating temperature of a battery ranges from 25 °C to 45 °C. Hence,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7f28fb4f8c6a47688cb475de5071b65c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.