Zobrazeno 1 - 10
of 1 980
pro vyhledávání: '"axle load"'
Publikováno v:
High-Speed Railway, Vol 2, Iss 2, Pp 77-84 (2024)
Reasonable distribution of braking force is a factor for a smooth, safe, and comfortable braking of trains. A dynamic optimal allocation strategy of electric-air braking force is proposed in this paper to solve the problem of the lack of consideratio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c3f05bca4aeb4fcd8fb62bbdbed6a9ff
Autor:
František Synák, Eva Nedeliaková
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 20, p 9328 (2024)
Dynamical vehicle performances depend on its center of gravity’s position. It is necessary to determine this position as closely as possible. The current methods of determining the center of gravity’s position are either not sufficiently accurate
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/046fbfc59c1d4b2580e25d1841f185ff
Publikováno v:
Transportes, Vol 32, Iss 1 (2024)
This paper presents a comprehensive mechanistic-empirical assessment of axle load legal limits policy on Brazilian roadways, considering the intricate balance between enhanced freight transportation and potential pavement deterioration. Focusing on t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ebf5b795938245e686e8852680815b39
Publikováno v:
International Journal of Transportation Science and Technology, Vol 12, Iss 4, Pp 891-906 (2023)
The success of the mechanistic-empirical pavement design guide implementation depends largely on a high level of accuracy associated with the information supplied as design inputs. Truck axle load spectra play a critical role in all aspects of the pa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4eeabe85775944f4976eb092d12a7985
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 18, p 8310 (2024)
With the rapid urbanization and expansion of rail transit systems, the axle loads of trains, which are a critical aspect of their configuration, have significantly increased. This increase poses substantial potential threats to the safety and service
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/360be1f7a533495a8fb252e2f2eac61c
Autor:
Sharifullah Ahmed
Publikováno v:
Proceedings on Engineering Sciences, Vol 5, Iss 2, Pp 275-284 (2023)
The Residual settlement of granular subsoil of different strength underlying Road Embankment overlain by stronger soil layer is studied. A parametric study is conducted considering variable heights of embankment and variable ESAL factors (vehicle equ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7efd84d0ef37413794ce5c443f4823db
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.