Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"austism spectrum disorders"'
Autor:
Olivier Hakizimana, Janvier Hitayezu, Jeanne P. Uyisenga, Hope Onohuean, Leonor Palmeira, Vincent Bours, Abdullateef Isiaka Alagbonsi, Annette Uwineza
Publikováno v:
Frontiers in Genetics, Vol 15 (2024)
BackgroundAutism spectrum disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder (NDD) characterized by significant impairments in social, communicative, and behavioral abilities. However, only a limited number of studies address the genetic basis of ASD in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/afd0952bb4fe4aa7994705a6dfa00873
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 8, Pp 153341-153352 (2020)
Deep learning models are applied in clinical research in order to diagnose disease. However, diagnosing autism spectrum disorders (ASD) remains challenging due to its complex psychiatric symptoms as well as a generally insufficient amount of neurobio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a36ea72c4d7f4c549dd52edf33978298
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Daniel David, Mark Coeckelbergh, Bram Vanderborght, Zhaojie Ju, Serge Thill, David Vernon, Albert De Beir, Yinfeng Fang, James Kennedy, Emmanuel Senft, Cristina Costescu, Paul Baxter, Alexandre Mazel, Haibin Cai, Hui Yu, Erik Billing, Pablo Gómez Esteban, Greet Van de Perre, Amit Kumar Pandey, Honghai Liu, Kathleen Richardson, Tom Ziemke, Hoang-Long Cao, Tony Belpaeme
Publikováno v:
Paladyn: Journal of Behavioral Robotics, Vol 8, Iss 1, Pp 18-38 (2017)
Esteban, P G, Baxter, P, Belpaeme, T, Billing, E, Cai, H, Cao, H-L, Coeckelbergh, M, Costescu, C, David, D, Beir, A D, Fang, Y, Ju, Z, Kennedy, J, Liu, H, Mazel, A, Pandey, A, Richardson, K, Senft, E, Thill, S, Perre, G V D, Vanderborght, B, Vernon, D, Yu, H & Ziemke, T 2017, ' How to build a supervised autonomous system for robot-enhanced therapy for children with autism spectrum disorder ', Paladyn: Journal of Behavioral Robotics, vol. 8, no. 1, pp. 18-38 . https://doi.org/10.1515/pjbr-2017-0002
PALADYN : JOURNAL OF BEHAVIORAL ROBOTICS
Esteban, P G, Baxter, P, Belpaeme, T, Billing, E, Cai, H, Cao, H-L, Coeckelbergh, M, Costescu, C, David, D, Beir, A D, Fang, Y, Ju, Z, Kennedy, J, Liu, H, Mazel, A, Pandey, A, Richardson, K, Senft, E, Thill, S, Perre, G V D, Vanderborght, B, Vernon, D, Yu, H & Ziemke, T 2017, ' How to build a supervised autonomous system for robot-enhanced therapy for children with autism spectrum disorder ', Paladyn: Journal of Behavioral Robotics, vol. 8, no. 1, pp. 18-38 . https://doi.org/10.1515/pjbr-2017-0002
PALADYN : JOURNAL OF BEHAVIORAL ROBOTICS
Robot-Assisted Therapy (RAT) has successfully been used to improve social skills in children with autism spectrum disorders (ASD) through remote control of the robot in so-called Wizard of Oz (WoZ) paradigms.However, there is a need to increase the a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::cd9ad9dae005e72c2f72a49382542d47
https://doi.org/10.1515/pjbr-2017-0002
https://doi.org/10.1515/pjbr-2017-0002
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mahmood, Naureen
Autism Spectrum Disorders (ASD) are a group of developmental neuropsychiatric disorders that can be highly variable in their intensity and in the types of symptoms displayed among different people. Over the years, various intervention techniques usin
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/1969.1/ETD-TAMU-2011-12-10471
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Schaffer, Kelly
Publikováno v:
Electronic Theses and Dissertations.
A deficit currently exists in teacher preparation programs for teaching students with Autism Spectrum Disorder (ASD) using evidence-based practices, specifically in the area of Applied Behavior Analysis. As communication deficits are a primary charac