Zobrazeno 1 - 10
of 150
pro vyhledávání: '"auditory skills"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Филологический класс, Iss 4 (58), Pp 144-152 (2019)
The article suggests systematic linguistic and methodical description of phonetic exercises and tasks that may be used in teaching listening comprehension of a foreign language text. Analysis of textbooks on listening that are used in teaching Russia
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9f775585f63e4626bd436cf765cf03fb
Autor:
Olofsson, Jennie
Publikováno v:
Ethnography, 2018 Sep 01. 19(3), 379-395.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26497965
Autor:
Mönnig, Cassandra
Background: It has long been suspected that music instruction has benefits for children’s neural and cognitive development, including auditory abilities. Although the effect of music on attention has been investigated it has predominantly focused o
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/2263/76729
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
The Egyptian Journal of Otolaryngology, Vol 34, Iss 2, Pp 138-143 (2018)
Abstract Background The age of cochlear implant (CI) is a crucial factor that affects auditory skills and speech outcome in children after CI. Speech and auditory skills outcome using the Arabic form of the LittlEARS Auditory Questionnaire (LEAQ) on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cdd77af50d60436d8f434d472a37d4bf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anzhelika S. Boutousova
Publikováno v:
Izvestiâ Ûžnogo Federalʹnogo Universiteta: Filologičeskie Nauki, Vol 2017, Iss 3, Pp 185-192 (2017)
Auditing is considered systematically as a psychophysiological and cognitive process, on the one hand, and as a type of speech activity, on the other. The levels and stages of learning to listen to foreign language texts with their inherent difficult
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0d0c0371a4d045a5a4c5d91701abb7cf
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 9, Iss 1, Pp e1-e10 (2019)
Background: Studies indicate that difficulties English second language (ESL) learners experience in the classroom may not be attributed to only listening comprehension of the language of learning and teaching (LoLT). ESL learners’ performance-relat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0dc0c2c51f7340a8bace1db230ea9f73
Publikováno v:
Psychologica Belgica, Vol 59, Iss 1 (2019)
Early bilingualism has been shown to improve attentional and executive functioning. Nicolay and Poncelet (2013a, 2015) have shown that an early immersion program in school of 3 years improves the completion of tasks assessing these skills. This study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/699e2cce7d7c4140826438d62fc3440f