Zobrazeno 1 - 10
of 11 270
pro vyhledávání: '"attitudes towards science"'
Autor:
Okamura, Keisuke
Publikováno v:
Public Underst. Sci. 25 (2016) 465-479
Understanding the heterogeneity of mechanisms that form public attitudes towards science and technology policymaking is essential to the establishment of an effective public engagement platform. Using the 2011 public opinion survey data from Japan (n
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2308.03170
Autor:
Kristóf Luca
Publikováno v:
Politics in Central Europe, Vol 20, Iss 2, Pp 303-321 (2024)
The paper deals with the political aspects of the perception of science. The relevance of the topic is underpinned, among other things, by the public policy significance of trust in science and the links between national science and national identity
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ede62f42d2b4cfcbe02bb42e335312f
Autor:
Lewis, Briley L., Supriya, K., Read, Graham H., Dixie, Kaitlin L. Ingraham, Kennison, Rachel, Friscia, Anthony R.
Publikováno v:
Astronomy Education Journal, 2023, Vol. 3, No. 1
For many students, introductory college science courses are often the only opportunity in their formal higher education to be exposed to science, shaping their view of the subject, their scientific literacy, and their attitudes towards their own abil
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2209.02852
Publikováno v:
Heliyon, Vol 9, Iss 9, Pp e20023- (2023)
In higher education, academic success and failure can be affected by students' affective states, such as their attitudes towards courses and learning. Many studies highlight the role of attitudes in the educational process resulting in a high demand
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1bd38fa4161d4c1681d5dcbd7591e271
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
London Review of Education, Vol 22, Iss 1 (2024)
In this article, we draw on sociocultural, cognitive and affective perspectives to investigate the factors lying behind immigrant school students’ attitudes and aspirations towards science. We combine Deci and Ryan’s self-determination theory and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/31680d5c5af8422e8756ca1cd023fb82
Autor:
Yildiz, Emre1 emre.yildiz@atauni.edu.tr
Publikováno v:
Revista Academia y Virtualidad. jul-dic2023, Vol. 16 Issue 2, p81-101. 21p.
Publikováno v:
In Heliyon September 2023 9(9)
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.