Zobrazeno 1 - 10
of 377
pro vyhledávání: '"attentional guidance"'
Autor:
Monique D. Crouse
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 250, Iss , Pp 104502- (2024)
Procedural training programs such as augmented and virtual reality programs often present cues that direct trainees' attention to particular locations and/or items to facilitate learning. However, the impact of different types of cues on trainees' le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/444339c4b0d9423a90b6e29a4793eed3
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionRepresentations in working memory can affect distractor suppression in human visual search, and this process is modulated by a separate top-down cognitive control. An increasing body of research has demonstrated that patients with substan
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/80ee26e734bc4eeb9093024fc00ce993
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Aidai Golan, Dominique Lamy
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 5, Iss 1 (2022)
Being able to overcome distraction by salient distractors is critical in order to allocate our attention efficiently. Previous research showed that observers can learn to ignore salient distractors endowed with some regularity, such as a high-probabi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e4a811f855e74615b62454824c41b3ff
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nicolas Guichon, Stéphanie Roussel
Publikováno v:
Distances et Médiations des Savoirs, Vol 36 (2021)
This study proposes an analysis of pedagogical interactions in a co-modal teaching situation during the Covid-19 pandemic. We examine a teacher’s interactional management of her 4th grade pupils among whom some are present in the classroom while ot
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a5d2147cc3874861b5646305026cb121
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 15 (2021)
The vital role of reward in guiding visual attention has been supported by previous literatures. Here, we examined the motivational impact of monetary reward feedback stimuli on visual attention selection using an event-related potential (ERP) compon
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/75a08a24b3d644a69cca0bb37ea27976