Zobrazeno 1 - 10
of 86 555
pro vyhledávání: '"association test"'
This research introduces the Multilevel Embedding Association Test (ML-EAT), a method designed for interpretable and transparent measurement of intrinsic bias in language technologies. The ML-EAT addresses issues of ambiguity and difficulty in interp
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2408.01966
Publikováno v:
Daedalus, 2024 Jan 01. 153(1), 21-50.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/48763053
Autor:
Ratliff, Kate A., Smith, Colin Tucker
Publikováno v:
Daedalus, 2024 Jan 01. 153(1), 51-64.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/48763054
Autor:
Karasu, Mehmet1 karasumehmet@yyu.edu.tr
Publikováno v:
International Journal of Social Inquiry. Aug2024, Vol. 17 Issue 2, p305-327. 23p.
Males outnumber females in many high-ability careers in the fields of science, technology, engineering, and mathematics, STEM, and academic medicine, to name a few. These differences are often attributed to subconscious bias as measured by the gender
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2403.10300
The Implicit Association Test, IAT, is widely used to measure hidden (subconscious) human biases, implicit bias, of many topics: race, gender, age, ethnicity, religion stereotypes. There is a need to understand the reliability of these measures as th
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2312.14984
The advent of artificial intelligence, especially the progress of deep neural networks, is expected to revolutionize genetic research and offer unprecedented potential to decode the complex relationships between genetic variants and disease phenotype
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2312.06669
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
劉智淇 Chih-Chi Liu, 王雅鈴 Ya-Ling Wang
Publikováno v:
Journal of Research in Education Sciences, Vol 69, Iss 1, Pp 131-164 (2024)
青銀世代對數位遊戲的使用動機具差異性,而數位遊戲的開發或設計往往無法為所有年齡層量身定做,例如長者對於規則太複雜、時間太緊湊的遊戲設計有負面的認知,但年輕人反而追求遊
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0772f0b495734ae38a5810e1e51077d8