Zobrazeno 1 - 10
of 111
pro vyhledávání: '"artist-teacher"'
Autor:
Abu Kalam Shamsuddin
Publikováno v:
International Journal of Arts Architecture & Design, Vol 1, Iss 1, Pp 31-40 (2023)
An Artist-Teacher is someone who is identified in a paradoxical way in South Asia due to the academic artists’ contradictory practices; that is, the Artist-Teacher operates separately in the creative fields as a misplaced Scholar, Researcher, Artis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a36cb97d87734ede8a221a671e257bbf
Publikováno v:
Questions Vives, Vol 35 (2021)
Drama has been taught for over 50 years in the Quebec school system. As early as 1969, the Rapport Rioux claimed the importance of art in school through “artistic doing and contact with works of art” (Rioux, 1969, vol. 2, p. 20). This seminal pap
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dbac0d764e094940b6dfbdf295d6836b
Autor:
Sylvie Morais
Publikováno v:
Questions Vives, Vol 35 (2021)
What can artistic education do in our context of ecological crisis that endangers future generations, the quality of our lives and that of the environment? To answer this “sensitive” question, we make the assumption, we need a pedagogy which reco
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d88bb8a095a4bc0b449d01e9e3a170c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BRAC, Vol 7, Iss 1 (2019)
This paper describes the design of a program of activities of arts education for people with dementia based on visits to the Prado Museum and the Reina Sofia National Art Center Museum (Spanish anagram, MNCARS) of Madrid, and carried out by a team of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/315aba75f4c340cdb9010b96f4fb155c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jessica Singer
Publikováno v:
Education in the North, Vol 23, Iss 2, Pp 175-180 (2016)
This feature addresses the beginning of a qualitative research study investigating the identity of the artist teacher/freelance artist teacher and its implications for learning throughout the life course. The intended purpose of this study is to expl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/24bc6124177e475aacbe46fba10eb9b9
Publikováno v:
Society for American Music Bulletin. Winter2015, Vol. 41 Issue 1, p14-16. 3p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.