Zobrazeno 1 - 10
of 891
pro vyhledávání: '"articulatory suppression"'
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 13, p 5891 (2024)
A deficit in short-term memory (STM) functions characterizes many neurodevelopmental disorders, in particular, specific learning disorders. Hence, there is a need to develop a web-based platform capable of testing specific variables and administratio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01c66abe0c0f40368b2a928a13c6f7b8
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 230, Iss , Pp 103774- (2022)
Research on the interrelation between language and other components of cognition makes frequent use of verbal interference paradigms. In this, participants are engaged in a primary nonverbal task, while simultaneously repeating non-sense syllables fr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/27c073bc0f6b4bc3b5451977591c647b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Pediatrics, Vol 9 (2021)
Objective: The study aimed to examine how the phonological loop influences reading ability and processing in Chinese children with developmental dyslexia (DD).Methods: This study included 30 children with DD and 37 children without DD. Two types of a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0aab4871cca641829c76998f87775e6e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Music Perception: An Interdisciplinary Journal, 2016 Dec 01. 34(2), 183-191.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26417443
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alessandra S. Souza, Clara Overkott
How do verbal descriptions affect visual memory over the short and long term? Here we show for the first time that verbal labeling can boost visual memories, but the source of this benefit depends on whether representations are maintained over the sh
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4bf2210f0932e1b980592848e2a8a324
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
We examined the role of verbal mediation in planning performance of English–Spanish-speaking bilingual children and monolingual English-speaking children, between the ages of 9 and 12 years. To measure planning, children were administered the Tower
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e28adef84c2f4af5a31a5f3744b154c2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.