Zobrazeno 1 - 10
of 23
pro vyhledávání: '"arabic test"'
Publikováno v:
Jurnal Al Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab, Vol 16, Iss 1, Pp 1-15 (2024)
This article aimed to map the reference level description of the Arabic Language Proficiency Test in Indonesia with an adaptation based on the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). In this context, the article focused on develo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b311dd24fdf42cd82e06ac47c3803b7
Publikováno v:
Jurnal Al Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab, Vol 14, Iss 2, Pp 274-289 (2022)
In the 21st century, skills required higher order thinking skills (HOTS). Therefore the test questions developed are directed towards HOTS based. The purpose of this study was to find a HOTS-based Arabic question model in the national level Arabic qu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0c27f45e1adf4ce08a41296ef0272947
Autor:
M. Riza Pahlefi
Publikováno v:
Uktub, Vol 2, Iss 2, Pp 68-84 (2022)
Listening skill is one the most important skills. Without adequate listening skills, a person will find it difficult to communicate. Listening skills in Arabic need to improved through structured and systematic efforts. To measure the ability of list
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8507c987ed1941beba8acef72e96426d
A preliminary evaluation of some language aspects in normal bilingual Egyptian kindergarten children
Publikováno v:
The Egyptian Journal of Otolaryngology, Vol 38, Iss 1, Pp 1-15 (2022)
Abstract Background Bilingualism is the phenomenon of speaking and understanding two languages. The increased representation of bilingual populations calls for in-depth studies of bilingualism. The aim of this work is to devise an assessment protocol
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b34ae72ddcf47ad92f3b6e6c2a3303a
Publikováno v:
Jurnal Al Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab, Vol 14, Iss 1, Pp 1-19 (2021)
The content of the items in the Arabic language questions between the language and elements of the skill was not balance. It was based on the linguistic elements or the linguistic skills and the percentage of each levels of knowledge that is not bala
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/128c94a6782541acadfe3a210e1f96cc
Autor:
Moh. Ismail, Aufa Alfian Musthafa
Publikováno v:
At-Ta'dib, Vol 13, Iss 2, Pp 28-49 (2018)
Listening skills (maharah al-istima ') is one of the fundamental skills that must be mastered by anyone who learns Arabic. Listening skills in Arabic need to be improved through structured and systematic efforts. The objective of listening skills is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/475bb5961c2f4de7a568483be7366102
Autor:
Abdal Chaqil Harimi
Publikováno v:
INKLUSI Journal of Disability Studies, Vol 3, Iss 1, Pp 65-86 (2016)
This study conducted from a Research and Development (R&D) method developed by Borg and Gall. The step of this research is started by identifying the research problem, then followed by gathering the information/data, design validation, trial of the p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ff815beef04e42b38fc577bca0add0f6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.