Zobrazeno 1 - 10
of 87
pro vyhledávání: '"aquatic skills"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Drowning has been the cause of over 2.5 million preventable deaths in the past decade. Despite the fact that the majority of drownings occur in open water, assessment of water safety competency typically occurs in swimming pools. The assessment of wa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab12f2476b1f4b809a7cf83816cb50f2
Publikováno v:
Motricidade, Vol 17, Iss 4 (2021)
This study aimed to verify the impact of two learn-to-swim programs, implemented for 12 weeks, in age school Brazilian children’s aquatic readiness and motor coordination. Thirty-one children aged 7-9 years old (mean±SD: 8.00±0.86 years) were ran
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/189c5e07be3d4df09afd8e84cccfb2cf
Autor:
Liliane De Sousa Morgado, Kristine De Martelaer, Arja Sääkslahti, Kristy Howells, Lisa M. Barnett, Eva D’Hondt, Aldo M. Costa, Boris Jidovtseff
Publikováno v:
Children, Vol 10, Iss 1, p 2 (2022)
An international group of experts have developed a pictorial tool to measure perceived water competence for children aged from 5 to 8 years old: the Pictorial Scale of Perceived Water Competence (PSPWC). The aim of the present study was to verify the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e91b124cf493460f85c4604301af0a50
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
The radical embodied cognition approach to behavior requires emphasis upon how humans adapt their motor skills in response to changes in constraint. The aim of this exploratory study was to identify how the typical coordination patterns used to tread
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d6cce5c55c7c4c39aa104209dab3f471
Autor:
Sellés, Sergio, Arévalo, Héctor, Altavilla, Cesare, Guerrero, Domingo Javier, Cejuela, Roberto
Background: Swimming is a common choice to start practicing sports. Besides, swimming can be considered an early specialization sport. Thus, it is important finding adequate methodologies to improve the teaching-learning process of the technical para
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______935::9b4ee1aca513d37335b396d4b6244058
https://hdl.handle.net/10045/132598
https://hdl.handle.net/10045/132598
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Perceptual and Motor Skills. :003151252311717
In recent research, we found that the use of goggles and snorkel benefited non-swimmers with fear of water in a learn-to-swim program. Our purpose in this study was to examine the effects of using goggles and snorkel during a learn-to-swim program on
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.