Zobrazeno 1 - 10
of 44
pro vyhledávání: '"applied cognitive linguistics"'
Autor:
Samsul Maarif
Publikováno v:
Jurnal Japanedu: Pendidikan dan Pengajaran Bahasa Jepang, Vol 8, Iss 2, Pp 68-81 (2023)
This research is a continuation of previous research. In previous research, the author examined the effect of the theoretical explanation of the Japanese adnominal clause on the learners’ understanding. However, in this research, it was discovered
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed5081b779c24bd0989ee986e5c22ede
Autor:
Trninić Zora
Publikováno v:
Anali Ekonomskog fakulteta u Subotici, Vol 2023, Iss 49, Pp 37-50 (2023)
The paper sets out to investigate the potential advantages of applying insights from the field of cognitive linguistics to teaching prepositions in business English over an approach relying on the traditional linguistic framework. For the study, thre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/574939e165734e72bf88d3de01aeb086
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Samsul Maarif
Publikováno v:
Jurnal Japanedu: Pendidikan dan Pengajaran Bahasa Jepang, Vol 6, Iss 2, Pp 89-97 (2021)
The theoretical research of Japanese linguistics is diverse. However, applying such research theory to Japanese language education does not necessarily help learners’ understanding. The purpose of this research is to concretely present the problems
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d114aaff23824a939ea5344e823901e7
Autor:
Pavlović, Vladan O., Veličković, Marta
Publikováno v:
FACTA UNIVERSITATIS - Linguistics and Literature. 19(1):15-24
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1002713
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conceptual Metaphor Theory in English language teaching: Developing EFL learners’ metaphor awareness
Autor:
Tsitoura, Maria
Publikováno v:
Selected papers on theoretical and applied linguistics; Τόμ. 24 (2022): Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from 24th ISTAL, Thessaloniki 2-4 October 2020; 804-817
The present study aims at investigating the effects of a cognitive linguistic-based approach to teaching metaphor and raising EFL learnersʼ metaphor awareness. Thirty-two EFL learners attending the second grade of junior high school participated in