Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"anti-oppressive pedagogy"'
Publikováno v:
Studies in Social Justice, Vol 18, Iss 4 (2024)
This article is a collective discussion with undergraduate students about their work in a second-year gender studies course. The discussion shares how active engagement in collective art production for social change can provide the seeds for decoloni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/323239edd8444c86a4b5bfc4dacee420
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Orr, Deborah
Publikováno v:
Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l'éducation, 2002 Jan 01. 27(4), 477-497.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/1602246
Autor:
Ela Przybylo
Publikováno v:
Radical Teacher, Vol 115 (2019)
Drawing on queer and feminist Digital Humanities (DH) and Indigenous, antiracist, and intersectional approaches to publishing, this pedagogy piece reflects on a course designed and taught in Fall 2018 titled “Intersectional Feminist Journal Praxis.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d26ea6514af4100ae51c38d3c980d2d
Publikováno v:
Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l'éducation, 2014 Oct 01. 37(4), 1-26.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/canajeducrevucan.37.4.13
Autor:
Angharad E. Beckett
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Disability Research, Vol 17, Iss 1, Pp 76-94 (2013)
This article connects theories of ‘anti-oppressive education’ with Disability Studies perspectives. It outlines and critically analyses a typology of three possible pedagogies for teaching about disability as a form of oppression and disrupting t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0138e532b5eb4f908964e5d0ae3a2871
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tommasini, Margherita
As the notion of sustainability has gained prominence in the past decade, so have different disciplines that have addressed sustainability issues from an educational standpoint, for example Environmental Education and Education for Sustainable Develo
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-445655