Zobrazeno 1 - 10
of 121
pro vyhledávání: '"anthropological theory of didactics"'
Autor:
José Luis Díaz Palencia
Publikováno v:
Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences, Vol 11, Iss 2, Pp 1-25 (2024)
This study investigates the teaching of Differential Equations in engineering education, focusing on expert opinions from diverse institutional backgrounds. The primary objectives were to understand expert perspectives on essential course content, ju
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7b0dcaa4dcd24c0f827bc2d7f6cbcbec
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 15, Iss 3, Pp 925-944 (2024)
This article details the design and implementation of a didactic intervention strategy aimed at enhancing the pedagogical skills of mathematics education students in the teaching of linear algebra. Given the challenges students often face in grasping
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5420beaaae254855a94620948c2198f9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Science Education International, Vol 29, Iss 1, Pp 3-10 (2018)
In this article, the relationships between students’ personal relationship to the concept of pressure and teaching conditions of this concept were investigated in terms of the Anthropological Theory of Didactics. To determine these complex relation
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4a4aa748f305412d828a833b1a2609e3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 18, n. 41 (2022): Ahead of print; 142-158
Amazônia-Journal of Science and Mathematics Education; v. 18, n. 41 (2022): Ahead of print; 142-158
Amazônia-Journal of Science and Mathematics Education; v. 18, n. 41 (2022): Ahead of print; 142-158
Essa pesquisa é um recorte de uma dissertação de mestrado, que teve como objetivo analisar as praxeologias matemáticas e didáticas acerca das relações métricas no triângulo retângulo presentes nas coleções de livros didáticos dos anos fi
Publikováno v:
Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 18, n. 41 (2022): Ahead of print; 142-158
Amazônia-Journal of Science and Mathematics Education; v. 18, n. 41 (2022): Ahead of print; 142-158
Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)
Universidade Federal do Pará (UFPA)
instacron:UFPA
Amazônia-Journal of Science and Mathematics Education; v. 18, n. 41 (2022): Ahead of print; 142-158
Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online)
Universidade Federal do Pará (UFPA)
instacron:UFPA
This research is a cut of a master's dissertation, which aimed to analyze the mathematical and didactic praxeologies about metric relations in the right triangle present in the collections of textbooks of the final years of elementary school and high
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::40f949d805ef0a8e20ed3fc1e3bf8862
https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/13370
https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/13370