Zobrazeno 1 - 10
of 862
pro vyhledávání: '"anthropological theory of didactics"'
Autor:
Díaz Palencia, José Luis
Publikováno v:
Journal for Multicultural Education, 2024, Vol. 18, Issue 4, pp. 435-446.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JME-04-2024-0043
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
José Luis Díaz
Publikováno v:
MEJ (Mathematics Education Journal), Vol 8, Iss 1, Pp 39-52 (2024)
Methodology case studies plays a pivotal role in STEM education, especially in teaching undergraduate algebra. This article emphasizes the power of real-world scenarios and active pedagogy, a student-centered approach that makes abstract algebraic id
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5c004396df754895ad19528c22b2cf32
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Educação Matemática Pesquisa. 2020 Especial, Vol. 22 Issue 4, p318-331. 14p.
Publikováno v:
SN Applied Sciences, Vol 4, Iss 1, Pp 1-11 (2021)
Abstract The Anthropological Theory of Didactics has been applied to the field of didactics of mathematics with remarkable success. Fluid Mechanics is a discipline with a strong mathematical background, where mathematics is used for modeling the cont
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a5b5a6bf26504ec2997f4a70a789542e
Autor:
SOUZA GOULART, JANY SANTOS1 jany.uefs@gmail.com, SANTOS FARIAS, LUIZ MÁRCIO2 lmsfarias@ufba.br
Publikováno v:
Educação Matemática Pesquisa. 2018, Vol. 20 Issue 3, p304-326. 23p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 18, n. 41 (2022): Ahead of print; 142-158
Amazônia-Journal of Science and Mathematics Education; v. 18, n. 41 (2022): Ahead of print; 142-158
Amazônia-Journal of Science and Mathematics Education; v. 18, n. 41 (2022): Ahead of print; 142-158
Essa pesquisa é um recorte de uma dissertação de mestrado, que teve como objetivo analisar as praxeologias matemáticas e didáticas acerca das relações métricas no triângulo retângulo presentes nas coleções de livros didáticos dos anos fi