Zobrazeno 1 - 10
of 775
pro vyhledávání: '"and object representations"'
Autor:
Aedan Yue Li, Natalia Ladyka-Wojcik, Heba Qazilbash, Ali Golestani, Dirk B Walther, Chris B Martin, Morgan D Barense
Publikováno v:
eLife, Vol 13 (2024)
Combining information from multiple senses is essential to object recognition, core to the ability to learn concepts, make new inferences, and generalize across distinct entities. Yet how the mind combines sensory input into coherent crossmodal repre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e64340fd614f48f290b9c1d5542f88a3
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Older adults have reduced performance in visual working memory tasks in comparison to young adults, but the precipitators of the age-related impairment are not fully understood. The most common interpretation of this difference is that older adults a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c66d18746eb4829aff509fd9193a155
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 213, Iss , Pp 103239- (2021)
The aim of our study was to investigate whether the experience of objects' implicit features would change if we observe it as a real 3D object or as a photograph or a drawing. In our experiment 46 participants estimated their impression of 10 objects
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f1759e676f5b48ddbc5f71fa13ad32e2
Autor:
Holcomb, Alexandria Nicole
This thesis project had the overall aim of investigating older adults (OA) representation of real-world objects through different cognitive paradigms probing visual working memory (vWM) and attention. OAs are known to demonstrate difficulties in thes
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/11572/403411
Publikováno v:
Frontiers in Neurorobotics, Vol 15 (2021)
Humans initially learn about objects through the sense of touch, in a process called “haptic exploration.” In this paper, we present a neural network model of this learning process. The model implements two key assumptions. The first is that hapt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1026db36caf944838114e32515501a59
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anna-Lena Bröcker, Samuel Bayer, Frauke Stuke, Sandra Just, Gianna Bertram, Jakob Funcke, Imke Grimm, Günter Lempa, Dorothea von Haebler, Christiane Montag
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Synthetic metacognition is defined by integrative and contextualizing processes of discrete reflexive moments. These processes are supposed to be needed to meet intrapsychic as well as interpersonal challenges and to meaningfully include psychotic ex
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cb976f4860ee4af095d3b7270180fb7a