Zobrazeno 1 - 10
of 512
pro vyhledávání: '"ambient occlusion"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
LI Jia-zhen, JI Qing-ge
Publikováno v:
Jisuanji kexue, Vol 49, Iss 1, Pp 175-180 (2022)
High-quality rendering in molecular visualization are particularly important for researchers to observe the structure of biomolecules.The rasterization rendering effect commonly used by mainstream molecular visualization tools is not good.Advanced ra
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e27514c9ca4d4cbca1946693e917e263
Autor:
Ka-Hou Chan, Sio-Kei Im
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 9, Pp 147751-147756 (2021)
Ambient Occlusion (AO) is a widely used shadowing technique in 3D rendering. One of the main disadvantages of using it is that it requires not only the surface depth but also the normal vector, which usually causes severe aliasing. This work introduc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e6002d1c18144f608944e60654615884
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 8, Pp 64434-64441 (2020)
Ambient occlusion (abbr. AO) plays an important role in realistic rendering applications because AO produces more realistic ambient lighting, which is achieved by calculating the brightness of certain screen parts based on objects' geometry. However,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9608bc62677347d680d5280726355d91
Autor:
Wawrzonowski Marcin, Szajerman Dominik
Publikováno v:
Open Physics, Vol 17, Iss 1, Pp 519-526 (2019)
Developers of video games and simulations from the day one have been trying to improve visuals of their products. The appearance of the scenes depends to a large extent on the approximation to the physical basis of light behaviour in the environments
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a18b2af2f6284424bc29337ba13ed954
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Imaging, Vol 7, Iss 6, p 96 (2021)
Industrial 3D models are usually characterized by a large number of hidden faces and it is very important to simplify them. Visible-surface determination methods provide one of the most common solutions to the visibility problem. This study presents
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de4dfed534d343ab90473e1ae78fb97b
Autor:
Sukjun Park, Nakhoon Baek
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 11, Iss 7, p 3276 (2021)
Graphical user experiences are now ubiquitous features, and therefore widespread. Specifically, the computer graphics field and the game industry have been continually favoring the ambient occlusion post-processing method for its superb indirect ligh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1220a17edc4b4ec0a3abc5a96b4d0b77