Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"alphabetic code"'
Publikováno v:
Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, Vol 0, Iss 22, Pp 23-47 (2020)
The integration of newcomer migrant children is a vital challenge for host countries. For such children, learning to read in a new language is a prerequisite for the acquisition of knowledge in all academic domains at school. To investigate this issu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/27ae48120ca24080a63f478d317c9ee9
Publikováno v:
Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, Vol 0, Iss 22, Pp 23-47 (2020)
The integration of newcomer migrant children is a vital challenge for host countries. For such children, learning to read in a new language is a prerequisite for the acquisition of knowledge in all academic domains at school. To investigate this issu
Autor:
Jérôme Riou, Valérie Fontanieu
Publikováno v:
Éducation & Didactique
Éducation & Didactique, 2021, 15 (15-3), pp.65-83. ⟨10.4000/educationdidactique.9207⟩
Éducation & Didactique, Presses Universitaires de Rennes, 2021, 15 (15-3), pp.65-83. ⟨10.4000/educationdidactique.9207⟩
Éducation & Didactique, 2021, 15 (15-3), pp.65-83. ⟨10.4000/educationdidactique.9207⟩
Éducation & Didactique, Presses Universitaires de Rennes, 2021, 15 (15-3), pp.65-83. ⟨10.4000/educationdidactique.9207⟩
International audience; In this article, the authors focus on the texts that are used as teaching aids for reading in first grade. They ask whether the use of the digital platform Anagraph (Riou et al., 2016) has an impact on the decodability of the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f8fdd509451232ead9fb891a59a53db5
https://hal.science/hal-03535660
https://hal.science/hal-03535660
Autor:
Mena, Soledad
Publikováno v:
Andean Journal of Education; Vol. 3 No. 1 (2020): Revista Andina de Educación 3(1) (noviembre, 2019-abril, 2020); 2-7
Revista Andina de Educación; Vol. 3 Núm. 1 (2020): Revista Andina de Educación 3(1) (noviembre, 2019-abril, 2020); 2-7
Revista Andina de Educación
Universidad Andina Simón Bolivar
instacron:UASB
Revista Andina de Educación; Vol. 3 Núm. 1 (2020): Revista Andina de Educación 3(1) (noviembre, 2019-abril, 2020); 2-7
Revista Andina de Educación
Universidad Andina Simón Bolivar
instacron:UASB
When a person is learning the phoneme-grapheme relationship, s/he is not learning to read or write; s/he is learning the alphabetic code. Learning the alphabetic code is valued by teachers, which is why this proposal is constructed as an alternative
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::c9c00e3f591c2275d9233faa15c673ac
https://revistas.uasb.edu.ec/index.php/ree/article/view/1223
https://revistas.uasb.edu.ec/index.php/ree/article/view/1223
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
ANAE-Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant
ANAE-Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant, ANAE/PLEIOMEDIA, 2019, 160, pp.415-421
ANAE-Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant, ANAE/PLEIOMEDIA, 2019, 160, pp.415-421
National audience; La question abordée, et illustrée dans le domaine de l’enseignement du code alphabétique au CP, est celle de l’utilisation des données issues de la recherche pour faire évoluer l’enseignement vers des pratiques plus effi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::87f2adf3b574dffa9cd6f3fbc738183a
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02159774/file/ANAE-corrections-proof.pdf
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02159774/file/ANAE-corrections-proof.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.