Zobrazeno 1 - 10
of 137
pro vyhledávání: '"air-fuel ratio control"'
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 9, Pp 46022-46032 (2021)
Fault tolerant control systems can be used in the process machines such as Internal Combustion (IC) engines to achieve greater reliability and stability in the fault conditions. Thus, costly loss of production due to the unusual and unexpected shutdo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6542a4e078b841c3acae7b0d9a61f514
Autor:
Turki Alsuwian, Umar Riaz, Arslan Ahmed Amin, Muhammad Bilal Qadir, Saleh Almasabi, Mohammed Jalalah
Publikováno v:
Energies, Vol 15, Iss 19, p 7010 (2022)
Safety and critical applications employ fault-tolerant control systems (FTCS) to increase reliability and availability in the event of a failure of critical components. Process facilities may employ these technologies to cut down on production losses
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/84f58f70e4224d11883197182f0bf2e5
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 7, Pp 17634-17643 (2019)
The reliability of a process machine can be significantly enhanced by introducing a fault-tolerant control system in it. Hardware redundancy is an important aspect to enhance fault tolerance capability and is studied in this paper. A novel modified t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ef810144ae23480f9664731cb09e4d00
Autor:
Yildiray Yildiz
Publikováno v:
Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Vol 11, Iss 2, Pp 1-8 (2018)
The focus of this paper is the air fuel ratio control of spark ignited engines. It is known that for an efficient removal of the pollutants from the exhaust gases, air fuel ratio has to be kept within a narrow band around the stoicometric ratio, whic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/821e9a72523240acaf3543fece4b78b4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Energies, Vol 12, Iss 18, p 3444 (2019)
Air-fuel ratio (AFR) control is important for the exhaust emission reduction while using the three-way catalytic converter in the spark ignition (SI) engine. However, the transient cylinder air mass is unable to acquire by sensors directly and it may
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/977e95978b4b48a9992ad43f7cd26d07
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Madan KUMAR, Tielong SHEN
Publikováno v:
Journal of Thermal Science and Technology, Vol 11, Iss 1, Pp JTST0009-JTST0009 (2016)
In four stroke internal combustion engines, optimization of engine performance with air-fuel ratio close to stoichiometric condition is still a challenging task specially in transient operation due to cycle-to-cycle coupling of combustion phenomena a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63382e03e86b429f9934e99c176a0b59
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.