Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"adolescent gamers"'
Autor:
Joella Lin
Publikováno v:
The Young Researcher, Vol 8, Iss 1, Pp 84-95 (2024)
Compared to male players, female players are much less likely to identify themselves as gamers due to the stigma associated with gaming. Currently, no research has been conducted on how female role models, in this case content creators, influence fem
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/418d30a82e1f46ddbef02b44213e5359
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 15 (2024)
IntroductionPathological gaming continues to be highlighted as one of the most critical issues concerning adolescents. Numerous studies have aimed to elucidate the relationships between adolescents' negative emotions (e.g., peer stress, anxiety, lone
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b8add53e587042d5a4d5687e1f1f0888
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Adolescents often create social relationships with their gaming peers who take on the role of offline friends and peer groups. Through collaboration and competition in the games, the social relationships of adolescents are becoming broader and thicke
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/da6a370e3b4e450da03f45e6b91e131c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Zhenjiang Liao, Qiuping Huang, Shucai Huang, Linxiang Tan, Tianli Shao, Ting Fang, Xinxin Chen, Shuhong Lin, Jing Qi, Yi Cai, Hongxian Shen
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 11 (2020)
Background: Internet gaming is extremely popular in China. However, some players overuse it, with negative outcomes. Knowing the prevalence rate and specific risk factors can provide a better understanding of the etiology of Internet Gaming Disorder
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8f76762b4a3946df8d0869c9d76dfdb5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Inocencio Espejel-Hernández, Macarena Romero-Martín, Nerea Jiménez-Picón, José Antonio Ponce-Blandón, Juan Gómez-Salgado, María de las Mercedes Lomas-Campos
Publikováno v:
PLoS ONE, Vol 15, Iss 7, p e0235327 (2020)
Arias Montano. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
instname
PLoS ONE
Arias Montano. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
instname
PLoS ONE
The objective of this study was to identify the videogame-related experiences expressed by regular adolescent gamers and to explore the socio-family factors related to these experi- ences. A cross-sectional observational and descriptive study was car
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4dfb13160c98f77ce3b6ca3d0ae0845f
https://hdl.handle.net/10272/18842
https://hdl.handle.net/10272/18842
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Вестник Пермского государственного гуманитарно-педагогического университета. Серия № 1. Психологические и педагогические науки.
В статье представлены результаты изучения социальной компетентности геймеров в юношеском возрасте. Проведен анализ понятия «социальн