Zobrazeno 1 - 10
of 31
pro vyhledávání: '"activity paradigm"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Larisa D. Bednarskaya
Publikováno v:
Izvestiâ Ûžnogo Federalʹnogo Universiteta: Filologičeskie Nauki, Vol 2021, Iss 2, Pp 214-227 (2021)
The article continues the series of publications on the problems of multilevel comprehension of systematics in modern educational processes. This determines the attitude to the Russian language course as a discipline of the meta-subject integrative l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dab602b5fa2b496b960683f91e51532b
Autor:
Larisa D. Bednarskaya
Publikováno v:
Izvestiâ Ûžnogo Federalʹnogo Universiteta: Filologičeskie Nauki, Vol 2018, Iss 4, Pp 196-205 (2018)
Comprehension of educational content systems in the process of teaching allows to carry out metasubject basis of FGOS in real mode, as it provides three important heuristic directions: step-by-step practical implementation of regulatory and subject U
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/57da8904d1654a248adab7f805de1bad
Autor:
Larisa D. Bednarskaya
Publikováno v:
Izvestiâ Ûžnogo Federalʹnogo Universiteta: Filologičeskie Nauki, Vol 2017, Iss 3, Pp 178-184 (2017)
Competence paradigm of education in the new regulatory documents is interpreted as system and activity based education. The wording of the meta-subject, subject and personal learning outcomes are presented in the form of universal education. Awarenes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c4a76cb4ed0d408f8bf3aafcb873386d
Autor:
A.A. Shestakov
Publikováno v:
Učënye Zapiski Kazanskogo Universiteta: Seriâ Gumanitarnye Nauki, Vol 158, Iss 4, Pp 1196-1206 (2016)
The premises of cognition, the structures of living contemplation in particular, are considered in the paper. The relevance of the research is defined by the fact that the so-called paradigm of stimuli, which dominated in the gnosiological theory for
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c3e6ec24b68e411ab622a97a42d62758
Autor:
Shestakov, A.A.
Publikováno v:
Ученые записки Казанского университета. Серия Гуманитарные науки / Proceedings of Kazan University. Humanities Series. 158(4):1196-1206
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=607056
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tabachenko, T. S.
The article discusses the psychological and didactic aspects of understanding teaching as an activity. The technology of activity-based learning is presented in the article as the basis for the process-cognitive approach to the training of teachers o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3377::a8f80a5955008291b42af794cc58475b
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31161
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31161
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bednarskaya, Larisa
Competence paradigm of education in the new regulatory documents is interpreted as system and activity based education. The wording of the meta-subject, subject and personal learning outcomes are presented in the form of universal education. Awarenes
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::77b53153a5e586f236ff3a9572d09839