Zobrazeno 1 - 10
of 29 944
pro vyhledávání: '"acids and bases"'
Publikováno v:
Journal of Pedagogical Research, Vol 8, Iss 3, Pp 147-162 (2024)
Mastering creative thinking skills (CTS) is crucial for enhancing students’ science conceptual understanding. However, conventional teaching prioritizes linear thinking over the three sub-CTS essential to science learning: associative, visual, and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7b9f657cbfe3499b99895d717bee2118
Autor:
Holik Ana-Andrea J., Trivić Dragica D.
Publikováno v:
Journal of the Serbian Chemical Society, Vol 89, Iss 2, Pp 275-289 (2024)
The aim of this paper was to examine the effects of the application of online material on the Brønsted-Lowry theory of acids and bases on the active construction of knowledge in first-grade grammar school students during the COVID-19 pandemic. The o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bdf5918e4d4945908a89644753a5a982
Autor:
Chia Ming Chang, Yu-Hsuan Chang
Publikováno v:
Crystals, Vol 14, Iss 7, p 594 (2024)
This study compares the properties of B12N12 and Si12C12 nanoclusters functionalized with tyrosine in the adsorption of organophosphorus pesticides, focusing on adsorption energy and electronic stability. The results indicate that B12N12/tyrosine exh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ce6b5c1d0d81454e8c81989dac9f8e9f
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Sains Universitas Muhammadiyah Semarang, Vol 11, Iss 1, Pp 32-41 (2023)
The subject matter of acids and bases in the chemistry learning syllabus for class XI IPA is KD 3.10 and KD 4.10. In reality, many teachers do not carry out KD 4.10 activities for various reasons, especially the limited tools, and materials in the la
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4961e06c5aa84fd39af413477d12166e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Oriakhi, Christopher O., author
Publikováno v:
Chemistry in Quantitative Language : Fundamentals of General Chemistry Calculations, 2021.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198867784.003.0005
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Keti Ivanoska, Marina Stojanovska
Publikováno v:
Macedonian Journal of Chemistry and Chemical Engineering, Vol 40, Iss 2 (2021)
The research was conducted in the period from March to June 2019 to address the prevalence of misconceptions among primary school students regarding the acids and bases concepts and to design appropriate interventions. The sample consisted of 470, 8t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/719b2d9934904bd8a66adea4062ceadc