Zobrazeno 1 - 10
of 413
pro vyhledávání: '"achievement gaps"'
Publikováno v:
Journal of Urban and Regional Analysis, Vol 15, Iss 2, Pp 191-219 (2023)
Promoting education is a priority for most of the world’s governments, but, in some cases, beneficial access to school curricula and student achievement is influenced by the socioeconomic background. We investigate the influence of many aspects
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/060697846ab443fba7eb0feae13b7dd5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Educational Administration, 2022, Vol. 60, Issue 4, pp. 419-438.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JEA-11-2021-0213
Autor:
Francis, Dania V., Darity, William A.
Publikováno v:
RSF: The Russell Sage Foundation Journal of the Social Sciences, 2021 Feb 01. 7(1), 187-202.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.7758/rsf.2021.7.1.11
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The number of books at home is commonly used as a proxy for socioeconomic status in educational studies. While both parents’ and students’ reports of the number of books at home are relatively strong predictors of student achievement, they often
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/22a25ba08c0f4235926e264e1b961f53
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Chitpin, Stephanie
Publikováno v:
International Journal of Educational Management, 2020, Vol. 35, Issue 2, pp. 426-439.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJEM-11-2019-0410
Publikováno v:
RSF: The Russell Sage Foundation Journal of the Social Sciences, Vol 7, Iss 1, Pp 187-202 (2021)
In this article, we use administrative data from three cohorts of North Carolina public high school students to examine the effects of within-school segregation on the propensity of academically eligible black high school students to take advanced ma
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3e54d6254ca94a50a567a838c0aafa32