Zobrazeno 1 - 10
of 14
pro vyhledávání: '"academic written discourse"'
Autor:
O. M. Sherekhova
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 31, Iss 5, Pp 150-166 (2022)
The knowledge-based model of education, in which the formation of the students’ skills to critically think, evaluate, analyze information and use it in their own research comes to the fore. However, it is necessary to note that the level of academi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63554961b0544e5fbd5994791b416011
Autor:
Natalia V. Smirnova
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 0, Iss 6, Pp 58-64 (2016)
The paper addresses the theoretical and practical aspects of developing academic literacy of students. It overviews the nature and the structure of academic literacy and claims that academic literacy should be developed on the basis of academic disco
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0d1cda4ca98e4024a3d610cf7eae9791
Autor:
I Nyoman Suka Sanjaya
Publikováno v:
Indonesian Journal of Applied Linguistics, Vol 5, Iss 1, Pp 116-125 (2015)
This study examines whether sociocultural context and discipline substantially affect usage of hedges in research articles. The corpus for the study consists of 104 research articles from two languages (English and Indonesian) with the disciplines of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d14bc9e4eea040bab764bddc3f2e5022
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yaroslava Gnezdilova
Publikováno v:
Lege Artis. Language yesterday, today, tomorrow, Vol 3, Iss 1, Pp 46-79 (2018)
The article focuses on the notion of metapragmatics in general, including three steps of metapragmatic analysis, and studies academic written metadiscourse in particular. Special attention is drawn to the delimitation of the main types of metacommuni
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.