Zobrazeno 1 - 10
of 145
pro vyhledávání: '"academic intrinsic motivation"'
Publikováno v:
Educational Technology & Society, Vol 27, Iss 3, Pp 114-133 (2024)
While prior research has shown higher mindfulness is associated with lower problematic smartphone use (PSU), the contexts of these studies were not related to education or student performance. As such, whether and how mindfulness can reduce the adver
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/66b2794863de4147acfb0de2aaacf75d
Autor:
Astri Setiamurti, Rose Mini Agoes Salim, Maridha Normawati, Atikah Ainun Mufidah, Frieda Maryam Mangunsong, Shahnaz Safitri
Publikováno v:
International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, Vol 11, Iss 3 (2023)
This study aimed to assess the influence of students’ intrapersonal factors, namely Academic Intrinsic Motivation (AIM), Perceived Creativity Fostering Teacher Behavior (P-CFTB), Academic Self-Efficacy (ASE), and Self-Regulated Learning (SRL) on st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/035ced57726742f6b9e4d261e4fbba39
Autor:
Tyna Yunita
Publikováno v:
Jurnal Manajemen Teori dan Terapan, Vol 13, Iss 3, Pp 306-328 (2020)
Tujuan penelitian ini untuk mengeksplorasi dan memahami hubungan antara academic intrinsic motivation (AIM) dan academic performance pada mahasiswa jurusan manajemen Universitas Bhayangkara Jakarta Raya. Desain penelitian ini adalah metode kuantitati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c265d182d8d64d998ce5406f4ce811c6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Richard G. MEDLIN, Jessica L. BUTLER
Publikováno v:
Journal of Unschooling and Alternative Learning, Vol 12, Iss 24, Pp 62-90 (2018)
The purpose of this study was to examine thinking skills, academic intrinsic motivation, academic self-concept, and academic independence in homeschooled children. Homeschooled children ages 6-12 years old (N=46) completed the Test of Problem Solving
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1aa0f0f83b3d424ebcb5456eddcbe787
Autor:
Gottfried, Adele Eskeles, Nylund-Gibson, Karen, Gottfried, Allen W., Morovati, Diane, Gonzalez, Amber M.
Publikováno v:
The Journal of Educational Research, 2017 Jan 01. 110(6), 642-652.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26586783
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.